W tej grze przewaga układu nVidii wraca do normy i nie mamy do czynienia z taką różnicą w szybkości działania jak w Far Cry 2.
Na koniec mamy małą niespodziankę. W najbardziej wymagającym teście SunShafts (zaawansowane efekty oświetleniowe), układ firmy ATI wygrywa z mocniejszym GeForce. Czy ta sytuacja powtórzy się w innych rozdzielczościach?
Pomimo, że silnik S.T.A.L.K.E.R.a nie należy do najnowszych, to jednak wciąż jest modernizowany, a zastosowane w nim efekty także dziś potrafią robić bardzo pozytywne wrażenie. Wyniki z testów w mniejszej rozdzielczości znajdują tu potwierdzenie. Radeon zdecydowanie lepiej sobie radzi z obsługą zaawansowanych efektów świetlnych w Zewie Prypeci.
W takiej rozdzielczości przewaga GeForce nie jest aż tak wyraźna, jednak obie konfiguracje niebezpiecznie zbliżyły się do granicy po przekroczeniu której rozgrywka traci na przyjemności. Radeon wyraźnie triumfuje w teście SunShafts. W przypadku notebooka z układem nVidii rozgrywka momentami może się stawać wręcz niemożliwa. Przy 12 klatkach na sekundę nawet odwrót na z góry zaplanowane pozycje może zakończyć się niepowodzeniem, nie mówiąc już o nawiązaniu równorzędnej walki z przeciwnikiem.
Wysokie rozdzielczości w najnowszej części S.T.A.L.K.E.R.a wyciskają siódme poty z układu GeForce, a etap SunShafts rozkłada go dokumentnie - test kończy się pokazem slajdów z wycieczki po Prypeci.