11 czerwca redakcja benchmark.pl gościła na konferencji NAVTEQ NaviVision, która odbyła się po raz pierwszy w Warszawie. Cykl spotkań NaviVision to imprezy, które organizowane są przez firmę NAVTEQ w
11 czerwca redakcja benchmark.pl gościła na konferencji NAVTEQ NaviVision, która odbyła się po raz pierwszy w Warszawie. Cykl spotkań NaviVision to imprezy, które organizowane są przez firmę NAVTEQ w celu omówienia dotychczasowych dokonań firmy i przedstawienia najnowszych planów, pomysłów. To również okazja do zapoznania się z ofertą producentów systemów GPS działających przy udziale map NAVTEQ.
NAVTEQ w liczbach
Z danych jakie podał podczas NAVTEQ NaviVision Oliver Schaetzle - szef marketingu na Europę Środkową i Wschodnią - wynika, że polska mapa NAVTEQ obejmuje ponad 647 tysięcy kilometrów dróg, z czego 124 132 km zostało dokładnie sprawdzone. Rozpoznanych i naniesionych na mapę jest 76 tys. Punktów Użyteczności Publicznej (POI), a baza adresowa obejmuje 50 procent populacji, przy czym firma kładzie mocny nacisk na zwiększenie objętości tej ostatniej bazy. Do tego dochodzi 260 atrybutów, które charakteryzują specyfikę określonych odcinków dróg, ich dostosowanie do określonych pojazdów - atrybutem może być dopuszczalny maksymalny nacisk na oś na danym odcinku drogi, znaki drogowe, pasy ruchu, etc.