![]()
Wiemy już, że Metro: Last Light nie jest aż tak potwornie wymagająca, jak nas straszono przed premierą. Pora więc przedstawić wydajność z włączonym wygładzaniem krawędzi.
Metro: Last Light
1680x1050 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 57
50 |
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) | 56
47 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Metro: Last Light
1920x1080 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 50
44 |
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) | 48
41 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 26
23 |
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) | 27
23 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Uruchomienie gry w maksymalnych ustawieniach z wygładzaniem krawędzi SSAA x2 powoduje, iż jedynie na topowych kartach graficznych można mówić o jakimkolwiek graniu. W zupełności odpada zabawa w rozdzielczości 2560×1600, zaś usiłowanie przechodzenia kolejnych etapów w 1920×1080 często wymaga cierpliwości od gracza. Metro: Last Light musi działać ze średnią prędkością przynajmniej 50 kl./s i to bez gwałtownych, chwilowych spadków płynności – inaczje o prawdziwej zabawie i frajdzie z grania można raczej zapomnieć.
Metro: Last Light
1680x1050 - Wysokie, SSAA x2, AF x16
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 68
59 |
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) | 67
57 |
Zotac GTX 660 AMP! 2GB (1111/1652) | 51
45 |
Gigabyte HD 7850 OC 2GB (975/1200) | 40
35 |
Gigabyte GTX 650 Ti OC 2GB (1033/1350) | 33
29 |
Gigabyte HD 7770 OC 1GB (1100/1250) | 25
22 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Metro: Last Light
1920x1080 - Wysokie, SSAA x2, AF x16
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) | 59
51 |
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 58
46 |
Zotac GTX 660 AMP! 2GB (1111/1652) | 44
37 |
Gigabyte HD 7850 OC 2GB (975/1200) | 34
31 |
Gigabyte GTX 650 Ti OC 2GB (1033/1350) | 28
25 |
Gigabyte HD 7770 OC 1GB (1100/1250) | 22
18 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Metro: Last Light
2560x1600 - Wysokie, SSAA x2, AF x16
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) | 32
28 |
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 31
27 |
Zotac GTX 660 AMP! 2GB (1111/1652) | 23
20 |
Gigabyte HD 7850 OC 2GB (975/1200) | 18
16 |
Gigabyte GTX 650 Ti OC 2GB (1033/1350) | 14
12 |
Gigabyte HD 7770 OC 1GB (1100/1250) | 11
10 |
| średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s |
Przejście na niższych stopień szczegółowości obrazu pozwala na całkiem przyzwoity komfort zabawy, o ile mamy akcelerator za przynajmniej 1500 zł.