Nawigacja samochodowa MODECOM FreeWAY MX4HD i popularna AutoMapa to tandem, który pokazuje, że klasyczne nawigacje to wciąż warte zakupu urządzenia.
precyzyjna mapa (AutoMapa); łączność Bluetooth; transmiter FM; szybkie przeliczanie trasy; dokładność nawigacji; obsługa multimediów; czujnik oświetlenia
Minusydość słaby kontrast wyświetlacza; przeciętna czułość ekranu
Mimo iż klasyczne nawigacje GPS swój złoty wiek mają za sobą, urządzenia takie jak MODECOM FreeWAY MX4HD wyposażone w AutoMapę z aktualną mapą Europy pokazują, że ciągle warto rozważyć zakup tego typu sprzętu. Zwłaszcza, jeśli nasz samochód nie posiada wbudowanej nawigacji, a my przywiązujemy wagę do dokładności map oraz nie chcemy nadmiernie zaśmiecać i obciążać naszego smartfona lub tabletu.
Pamiętajmy jednak, że nawigacja GPS nie zastępuje urządzeń mobilnych w korzystaniu z multimediów, a ma przede wszystkim dobrze i szybko prowadzić do celu. To właśnie gwarantuje testowane urządzenie, dzięki autorskim rozwiązaniom AutoMapy, takim jak wytyczanie tras w oparciu o dane statystyczne SmartRoutes.
MODECOM FreeWAY MX4HD, AutoMapa i Krzysztof Hołowczyc
Nawigacja samochodowa firmy MODECOM wyposażona jest w znaną i popularną AutoMapę, którą poleca i promuje Krzysztof Hołowczyc. Czego możemy spodziewać się po takim mariażu? Przede wszystkim, ogromu podstawowych funkcji nawigacyjnych, takich jak prowadzenie nas pod podany adres, wytyczanie trasy w oparciu o punkty POI (Punkty Użyteczności Publicznej) czy z uwzględnieniem celów pośrednich.
Ponadto MODECOM FreeWAY MX4HD pozwala również na wybór typu trasy: optymalnej, szybkiej, łatwej, bezpiecznej, krótkiej, pieszej i terenowej; zdefiniowanie profilu użytkownika: osobowego, ciężarowego lub terenowego, wybór lektora (nie musimy słuchać rad Krzysztofa Hołowczyca), omijanie dróg płatnych, promów i autostrad czy podgląd wartości takich, jak średnia prędkość, czas postoju czy czas spędzony w trasie.
AutoMapa oferuje sporo dodatkowych opcji, ciesząc również obsługą multimediów, odtwarzaniem filmów i fotografii. Może się przydać podczas wyjazdu za miasto, by umilić chwile spędzone poza trasą. Tym co powinno najbardziej zainteresować potencjalnych użytkowników MODECOM FreeWAY MX4HD jest gwarancja darmowej aktualizacji AutoMapy przez 12 miesięcy.
Wygląd map w AutoMapie
Wykonanie na poziomie i niezła specyfikacja
Biorąc nawigację firmy MODECOM do ręki możemy się mile zdziwić. Urządzenie jest świetnie wykonane i pokryte gumowanym tworzywem. Na uznanie zasługuje również mocowanie, które nie tylko dobrze przykleja się do szyby czy kokpitu samochodu, ale bardzo pewnie trzyma urządzenie w ryzach. Całość jest zatem solidnie spasowana i wystarczająco wytrzymała. W zestawie, oprócz nawigacji i mocowania znajdziemy również przewód USB – niestety bez wtyczki 230 V oraz ładowarkę sieciową oraz krótką i rozbudowaną instrukcję obsługi.
Specyfikacja techniczna urządzenia to raczej standard wśród sprzętu tego typu w danej półce cenowej, ale na plus zaliczyć można wystarczającą płynność i szybkość działania, które zapewnia 800 MHz procesor oraz 256 MB pamięci RAM przy wsparciu systemu Microsoft Windows CE. Docenić warto obecność łączności Bluetooth, pozwalającej na integrację funkcji telefonu z nawigacją oraz 8 GB wbudowanej pamięci.
Urządzenie posiada także slot na karty microSD – do 32 GB, wyjście słuchawkowe 3,5mm mini jack oraz port Mini USB za pomocą którego możemy podłączyć je do ładowarki. Wszystkie wymienione złącza znajdują się na lewym bocznym panelu raz. Z tyłu znajdziemy mały przycisk Reset, głośnik oraz czujnik światła (rzadko spotykany w klasycznych nawigacjach), na dole urządzenia szufladkę na rysik, zaś na froncie diodę sygnalizacyjną, świecącą na zielono podczas pracy urządzenia i na czerwono podczas ładowania.
Wyświetlacz, którego nie trzeba się bać
MODECOM FreeWAY MX4HD posiada wyświetlacz wykonany w technologii TFT LCD o przekątnej 5 cali i rozdzielczości 800 x 480 pikseli, który wrażenia na miłośnikach smartfonów pewnie nie zrobi, ale zupełnie wystarcza w przypadku klasycznej nawigacji. Kolory nie są zbyt nasycone, a kąty widzenia określić należy jako dość wąskie, niemniej w przypadku nawigacji samochodowej, to kierowca ma mieć stały wgląd w mapę i dostęp do podstawowych informacji, a do tego matowy wyświetlacz wyposażony w możliwość automatycznego dostosowywania jasności nadaje się całkiem nieźle.
Wyświetlacz jest dotykowy, wykonany w znanej z dawnych smartfonów technologii oporowej. Przekłada się ona na niezbyt szybką responsywność ekranu, przez co używanie dołączonego do nawigacji rysika jest czasem koniecznością, jeśli chcemy kliknąć jakiś mniejszy obiekt widoczny na wyświetlaczu. Dobrze przynajmniej, że komendy dotykowe rozpoznawane są dość dobrze i nie można narzekać na opieszałość w działaniu urządzenia.