Jak MODECOM FreeWAY MX4HD spisuje się w praktyce? Prawdę mówiąc - całkiem dobrze. Mimo pewnych ograniczeń, jak brak dostępu do aktualnych informacji o korkach czy zdarzeniach na drogach, do czego przyzwyczaiła nas chociażby nawigacja na smartfonach, podczas jazdy z testowaną nawigacją zawsze trafimy do celu i to nawet wtedy, gdy wybierzemy innego lektora niż Krzysztof Hołowczyc.
Menu AutoMapy
Na pozytywną ocenę nawigacji składają się dwa czynniki. Pierwszym jest odpowiednia szybkość działania całego urządzenia, drugą zaś dokładność AutoMapy. MODECOM FreeWAY MX4HD jest wystarczająco szybki, jak na nawigację, nie zawiesza się i nie wyłącza bez ostrzeżenia. Do tego jasność ekranu w trybie maksymalnym jest w pełni wystarczająca, podobnie jak i czytelność wyświetlanej mapy.
Zaletą korzystania z systemu AutoMapa są wiernie odwzorowane trasy i aktualne – przynajmniej przez 12 miesięcy – dane o potencjalnych objazdach czy remontach. W praktyce połączenie wydajności urządzenia i AutoMapy sprawia, że pokonują one popularne mapy Google w przedbiegach – przynajmniej jeśli chodzi o dostosowywanie się do zmiany trasy i ogólne wyczucie wskazówek nawigacyjnych.
Dalsze opcje dostępne w Menu AutoMapy
Jeśli zboczymy z trasy, MODECOM FreeWAY MX4HD głosem Hołka podpowie nam, jak jechać dalej, szybko przeliczy trasę i – co najważniejsze – nie pogubi się i nie zostawi nas w polu. Innymi słowy, testowane urządzenie działa bez zastrzeżeń tam, gdzie wykorzystywane przez nas wszystkich w naszych smartfonach mapy potrafią się dość porządnie pogubić.
Szybko i sprawnie, ale nie bez drobnych wad
Jeśli chodzi o praktyczne moce przerobowe nawigacji od MODECOMa, wyznaczanie tras przebiega całkiem sprawnie:
- Od włączenia urządzenia do wyświetlenia mapy mija: 25 sekund
- Od włączenia urządzenia do wskazania naszej pozycji na mapie mija: 29 sekund
- Wytyczenie trasy z Poznania do Warszawy zajęło: 19 sekund
- Wytyczenie trasy z Poznania do Paryża zajęło: 45 sekund
Reasumując, wszystko działa naprawdę nieźle, sprawnie wskazując nam właściwą drogę i choć do liderów w szybkości reakcji urządzenie nie należy, ogólnie wypada pozytywnie. Ponarzekać można trochę na sam interfejs, który choć działa sprawnie i w miarę szybko, wymaga od nas przeklikania się przez kilka zakładek po to by ustawienić cel podróży (jest to cecha Automapy).
Jak zatem zbiorczo podsumować testowane urządzenie? Jest to niezawodna i niezależna od dostępu do Internetu nawigacja GPS z precyzyjną mapą Europy (w tym Polski). Jeśli zatem poszukujecie dobrej nawigacji w dobrej cenie, MODECOM FreeWAY MX4HD będzie godna polecenia. Cena wersji z mapą Europy: 550-600 zł.
Ocena końcowa:
- AutoMapa
- łączność Bluetooth
- transmiter FM
- szybkie przeliczanie trasy
- dokładność nawigacji
- obsługa multimediów
- czujnik oświetlenia
- kontrast wyświetlacza
- responsywność ekranu
Komentarze
15W obu wypadkach ten czas minął...
Można za te pieniążki kupić smartofona markowego 5 cali + ładowarkę samochodową i uchwyt...
Mamy i nawigację i telefon i masę dobra jakie daje android.
I nie jesteśmy skazani na jedną nawigację...
Można też kupić tablet 7 cali + ładowarkę samochodową...
Również mamy masą bonusów....
Poza tym telefon i smartfon możemy wykorzystać jako nawigację i rowerową i pieszą, a także nawet jako rejestrator jazdy....
Także moim zdaniem czas nawigacji samochodowych minął...
Z nawigacji samochodowych korzystam od lat i uważam je za rozwiązanie dużo wygodniejsze niż korzystanie ze smartfona.