Wymagania wiekowe: | 16 | |
Producent: | Bungie Software | |
Wydawca: | Microsoft Game Studios | |
Platforma: | Xbox 360 | |
Gatunek: | strzelanina FPS | |
Przewidywana data premiery: | wrzesień 2010 r. |
Pierwsze Halo było dla strzelanin FPS tym, czym pojawienie się akceleratorów 3D dla całej branży elektronicznej rozrywki. Niesamowity fantastyczny świat, ciekawa fabuła i wyjątkowy bohater przyciągnęły do pierwszego Xboksa rzesze graczy. Zainteresowanie tym tytułem okazało się tak duże, że na kolejne jego części nie trzeba było długo czekać. Zresztą trudno się temu dziwić – seria ma przeogromny potencjał.
Po całkiem udanej trzeciej części Halo, stanowiącej fabularne zakończenie całej historii, i próbach przedstawienia tego co działo się przed znanymi już wydarzeniami w strategii Halo Wars i strzelaninie FPS Halo: ODST, przyszedł czas na właściwy prequel serii. Bungie powraca do korzeni nie tylko całej opowieści, ale także sposobu prowadzenia rozgrywki. Planeta Reach, na której będzie toczyć się akcja gry, przypominać ma w pewnym sensie Halo. Polem bitwy będzie więc znów nowy, niezbadany świat, który znajdzie się w centrum zainteresowania zarówno ludzi, jaki i rasy Coventant. Tym razem jednak w naszych szeregach znajdzie się nie jeden Spartan w postaci Master Chiefa, a cały ich oddział.
Tym, co rzuca się w oczy, jest znacznie udoskonalona oprawa graficzna. Udoskonalona to mało powiedziane. To co możemy zobaczyć na pierwszych udostępnionych zwiastunach filmowych wygląda i działa wprost rewelacyjnie. Wszystko wskazuje na to, że Halo: Reach będzie jedną z najładniejszych gier na konsole Xbox 360. A jeśli dodamy do tego świetny i dynamiczny tryb multiplayer, bardzo możliwe, że i najlepszą w tym roku.