Następną grą, którą chcemy zaproponować, jest Balanced Annihilation. Czy komuś z was nazwa przypomina Total Annihilation - grę stworzoną przez Cavedog Entertainment w 1997? Słusznie, bo Balanced Annihilation jest projektem stworzonym na podstawie silnika Spring (wykorzystanego w TA), który jest obecnie udostępniany na zasadach Open source i umożliwia tworzenie kompleksowych gier RTS. Pozwala na projektowanie pól bitew w pełnym 3D. Innymi jego zaletami są odwzorowanie wpływu wybuchów pocisków na teren, pożary lasów, czy też dynamicznie mapowana woda.
Gra pozwala na zabawę w kilku ciekawych trybach. Najwięcej satysfakcji przysporzy zapewne nieśmiertelny co-op oraz odmiana tower defense, nazwana tutaj "chicken defense". Jeśli chodzi o to, jak wygląda rozgrywka, to standardowo rozbudowujemy swoją bazę, produkujemy przeróżne jednostki oraz staramy się uprzykrzyć życie oponentowi. Najlepiej poprzez wykluczenie go z gry w sposób drastyczny, a polegający na całkowitej eksterminacji.
Surowce pobieramy nie tylko ze złóż. Dodatkowym ich źródłem są wraki pojazdów rozsiane po mapie, kamienie i drzewa.
Różnice (poza tymi graficznymi) w porównaniu do pierwowzoru, jakim jest Total Annihilation, są kosmetyczne i ograniczają się do zredukowania bądź zwiększenia siły ognia danej jednostki, tudzież zmiany jej wartości. Warto zaznaczyć, że większość jednostek przeciwlotniczych straciła możliwość strzelania do celów naziemnych.