PEGI: Ograniczenia wiekowe | ||
Producent: | id Software | |
Wydawca: | GT Interactive | |
Dystrybutor PL: | Licomp Empik Multimedia | |
Gatunek: | gra akcji (FPS) | |
Premiera: | 7 grudnia 1997 r. |
Pierwsza odsłona Quake’a zapisała się złotymi zgłoskami w świecie gier. Jej premiera faktycznie wstrząsnęła branżą, demonstrując nowy wymiar pierwszoosobowych strzelanin. Gra słynnego po dziś dzień trio - Johna Carmacka, Johna Romero i American McGee - szturmem zdobyła serca graczy, zyskując ponadczasową popularność. Nawet teraz spotkać można osoby, które nadal namiętnie katują kolejne poziomy tej kultowej gry.
I pomyśleć jak niewiele brakowało, żeby zamiast jednego z najlepszych FPS-ów w historii na rynek trafiła zupełnie inna gatunkowo produkcja. Oryginalnie Quake miał być grą RPG, w której walczy się bronią białą i staje naprzeciw fantastycznych stworów pokroju olbrzymich smoków. Dopiero kilka miesięcy przed jej premierą usunięto wszelkie elementy kojarzące się z klasycznym gatunkiem RPG i dodano nowoczesną broń. Zachowano jednak część stworzonych już na potrzeby gry przeciwników. Niestety smok siłą rzeczy musiał zniknąć. Dodano go ostatecznie w drugim mission packu stworzonym przez firmę Rogue Entertainment.
Pierwszy Quake okazał się rewolucją nie tylko w rozgrywce sieciowej, w której mogło wziąć udział aż 32 graczy jednocześnie, ale także w zastosowanej technologii. Mało kto wie, że tytuł ten jako jeden z pierwszych oferował świat złożony niemal w całości z w pełni oteksturowanych brył. W tamtych czasach było to nie lada osiągnięcie. I choć wiązało się z dość sporymi wymaganiami sprzętowymi, to jednak nie było chyba gracza, który nie chciałby poczuć potęgi Quake’a na swoim komputerze.