Metro 2033
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
Asus HD 6990 4GB (830/1250) | 68 49 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 61 41 |
Asus GTX 580 Matrix 1,5GB (816/1002) | 44 31 |
MSI GTX 580 TFII 1,5GB (782/1002) | 43 30 |
Zotac GTX 570 AMP! 1,28GB (780/1000) | 40 30 |
Gigabyte GTX 570 SO 1,28GB (845/950) | 39 29 |
MSI HD 6970 Lightning 2GB (940/1375) | 39 28 |
Gigabyte HD 6970 OC2 2GB (920/1450) | 39 28 |
Gigabyte HD 6950 OC 1GB (870/1250) | 37 26 |
Sapphire HD 6950 1GB (800/1250) | 34 23 |
Zotac GTX 560 Ti AMP! 1GB (950/1100) | 32 23 |
Asus GTX 560 Ti DCUII 1GB (900/1050) | 31 21 |
MSI GTX 560 Ti OC 1GB (880/1050) | 30 21 |
Sapphire HD 6870 Vapor-X 1GB (900/1050) | 28 20 |
Asus HD 6870 1GB (915/1050) | 28 20 |
Leadtek GTX 560 1GB (850/1002) | 27 17 |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
Asus HD 6990 4GB (830/1250) | 55 38 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 51 33 |
Asus GTX 580 Matrix 1,5GB (816/1002) | 36 27 |
MSI GTX 580 TFII 1,5GB (782/1002) | 35 26 |
Zotac GTX 570 AMP! 1,28GB (780/1000) | 32 24 |
Gigabyte GTX 570 SO 1,28GB (845/950) | 32 23 |
MSI HD 6970 Lightning 2GB (940/1375) | 31 21 |
Gigabyte HD 6970 OC2 2GB (920/1450) | 31 21 |
Gigabyte HD 6950 OC 1GB (870/1250) | 29 20 |
Sapphire HD 6950 1GB (800/1250) | 27 18 |
Zotac GTX 560 Ti AMP! 1GB (950/1100) | 26 17 |
MSI GTX 560 Ti OC 1GB (880/1050) | 25 17 |
Asus GTX 560 Ti DCUII 1GB (900/1050) | 25 17 |
Sapphire HD 6870 Vapor-X 1GB (900/1050) | 23 16 |
Asus HD 6870 1GB (915/1050) | 23 16 |
Leadtek GTX 560 1GB (850/1002) | 22 15 |
Podobnie jak Crysis, również Metro 2033 stanowi nie lada wyzwanie dla każdego układu graficznego. Najwyższy stopień jakości grafiki, tryb DirectX 11, w rozdzielczości 1680x1050 wymaga zainstalowanej w komputerze karty pokroju Radeon 6970 lub GeForce GTX 570 – najlepiej podkręconą do granic możliwości. Podniesienie rozdzielczości obrazu to już „wyższa szkoła jazdy”. Tutaj należy dysponować co najmniej układem GeForce GTX 580.
Najlepiej radzą sobie dwurdzeniowe karty graficzne ze wskazaniem na Radeona 6990.
Shogun 2
Shogun 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AF x16
Asus HD 6990 4GB (830/1250) | 115 68 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 98 66 |
Asus GTX 580 Matrix 1,5GB (816/1002) | 67 51 |
MSI GTX 580 TFII 1,5GB (782/1002) | 63 44 |
MSI HD 6970 Lightning 2GB (940/1375) | 63 43 |
Gigabyte HD 6970 OC2 2GB (920/1450) | 63 43 |
Gigabyte GTX 570 SO 1,28GB (845/950) | 61 43 |
Gigabyte HD 6950 OC 1GB (870/1250) | 60 40 |
Zotac GTX 570 AMP! 1,28GB (780/1000) | 57 43 |
Sapphire HD 6950 1GB (800/1250) | 56 37 |
Zotac GTX 560 Ti AMP! 1GB (950/1100) | 55 38 |
Asus GTX 560 Ti DCUII 1GB (900/1050) | 53 36 |
Sapphire HD 6870 Vapor-X 1GB (900/1050) | 53 35 |
Asus HD 6870 1GB (915/1050) | 53 35 |
MSI GTX 560 Ti OC 1GB (880/1050) | 52 36 |
Leadtek GTX 560 1GB (850/1002) | 45 30 |
Shogun 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AF x16
Asus HD 6990 4GB (830/1250) | 100 64 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 81 59 |
Asus GTX 580 Matrix 1,5GB (816/1002) | 55 40 |
MSI HD 6970 Lightning 2GB (940/1375) | 54 39 |
Gigabyte HD 6970 OC2 2GB (920/1450) | 54 39 |
MSI GTX 580 TFII 1,5GB (782/1002) | 53 38 |
Gigabyte HD 6950 OC 1GB (870/1250) | 52 36 |
Gigabyte GTX 570 SO 1,28GB (845/950) | 51 35 |
Zotac GTX 570 AMP! 1,28GB (780/1000) | 48 34 |
Sapphire HD 6950 1GB (800/1250) | 48 33 |
Zotac GTX 560 Ti AMP! 1GB (950/1100) | 45 33 |
Sapphire HD 6870 Vapor-X 1GB (900/1050) | 45 31 |
Asus HD 6870 1GB (915/1050) | 45 31 |
MSI GTX 560 Ti OC 1GB (880/1050) | 42 31 |
Asus GTX 560 Ti DCUII 1GB (900/1050) | 42 31 |
Leadtek GTX 560 1GB (850/1002) | 37 27 |
Ta strategiczna gra wykorzystuje wszelkie najnowsze wodotryski graficzne z obsługą DirectX 11 na czele. W najwyższych ustawieniach Shogun 2, jak na grę typu RTS, działał całkiem sprawnie, nawet na najwolniejszym Leadteku GeForce GTX 560 OC.
Nad wyraz dobrze gra działała na Sapphire Radeon 6870 Vapor-X i Asus Radeon 6870 DirectCU – stanowiły one silną konkurencję dla podkręconych modeli GeForce GTX 560 Ti.
STALKER: Zew Prypeci
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 110 99 |
Asus HD 6990 4GB (830/1250) | 101 94 |
Asus GTX 580 Matrix 1,5GB (816/1002) | 67 62 |
MSI GTX 580 TFII 1,5GB (782/1002) | 66 60 |
Gigabyte GTX 570 SO 1,28GB (845/950) | 62 56 |
Zotac GTX 560 Ti AMP! 1GB (950/1100) | 58 52 |
Zotac GTX 570 AMP! 1,28GB (780/1000) | 58 51 |
MSI HD 6970 Lightning 2GB (940/1375) | 57 51 |
Gigabyte HD 6970 OC2 2GB (920/1450) | 57 51 |
Asus GTX 560 Ti DCUII 1GB (900/1050) | 55 48 |
MSI GTX 560 Ti OC 1GB (880/1050) | 54 48 |
Gigabyte HD 6950 OC 1GB (870/1250) | 51 48 |
Sapphire HD 6950 1GB (800/1250) | 48 44 |
Leadtek GTX 560 1GB (850/1002) | 46 43 |
Asus HD 6870 1GB (915/1050) | 39 34 |
Sapphire HD 6870 Vapor-X 1GB (900/1050) | 38 34 |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Asus HD 6990 4GB (830/1250) | 94 87 |
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) | 88 81 |
Asus GTX 580 Matrix 1,5GB (816/1002) | 56 51 |
MSI GTX 580 TFII 1,5GB (782/1002) | 55 49 |
Gigabyte GTX 570 SO 1,28GB (845/950) | 51 46 |
MSI HD 6970 Lightning 2GB (940/1375) | 50 45 |
Gigabyte HD 6970 OC2 2GB (920/1450) | 50 45 |
Zotac GTX 570 AMP! 1,28GB (780/1000) | 48 43 |
Zotac GTX 560 Ti AMP! 1GB (950/1100) | 47 43 |
Asus GTX 560 Ti DCUII 1GB (900/1050) | 45 40 |
Gigabyte HD 6950 OC 1GB (870/1250) | 44 41 |
MSI GTX 560 Ti OC 1GB (880/1050) | 44 40 |
Sapphire HD 6950 1GB (800/1250) | 41 38 |
Leadtek GTX 560 1GB (850/1002) | 38 33 |
Asus HD 6870 1GB (915/1050) | 34 30 |
Sapphire HD 6870 Vapor-X 1GB (900/1050) | 33 30 |
Dwie najszybsze karty w zestawieniu, czyli Asus Radeon 6990 i Gigabyte GeForce GTX 590 zrobiły niezły pogrom. Pozostałe karty znalazły się daleko za nimi. Maksymalna szczegółowość grafiki w najnowszej części Stalkera wymaga od układu graficznego dość dużej mocy. Dla chcących komfortowej zabawy w rozdzielczości 1920x1200 polecamy wyposażyć się w co najmniej podkręconego Radeona 6950.