PEGI: | ||
Producent: | Blizzard Entertainment | |
Wydawca: | Blizzard/ Activision Blizzard | |
Dystrybutor PL: | CD Projekt / Licomp Empik Mutlimedia | |
Gatunek: | strategia RTS | |
Premiera PL: | 11 lutego 1996 r.(Warcraft: Orcs and Humans); 15 czerwca 1995 r. (Warcraft II: Tides of Darkness); 5 lipca 2002 (Warcraft III: Reign of Chaos) | |
Aktualna dostępność: | tylko aukcje internetowe |
Pierwszy WarCraft ukazał się w 1994 roku i choć nie był pionierem strategii czasu rzeczywistego (ten tytuł należy bezapelacyjnie do Dune II: Battle of Arrakis) to przeszedł do historii. Produkcja ta oryginalnie rozwijała dotychczasowe założenia krystalizującego się wówczas gatunku RTS. Wprowadzone rozwiązania niewątpliwie odcisnęły swoje piętno na dalszych grach, ukazując jednocześnie jak olbrzymi potencjał drzemał w tego typu produkcjach.
Ewolucja tej słynnej już serii Blizzarda postępowała wraz z kolejnymi odsłonami, choć późniejsze części, jak i dodatki, nie niosły już za sobą tak rewolucyjnych zmian jak pierwszy WarCraft. Dopiero nadejście Reign of Chaos znów mocno namieszało w gatunku strategii RTS.
Cztery różniące się rasy konfliktu, duża różnorodność jednostek i budynków, świetna oprawa audiowizualna i wreszcie postacie bohaterów, których umiejętności rozwijane są podczas rozgrywki to najważniejsze zalety tej kultowej już gry. Oczywiście nie można nie wspomnieć o znakomitym trybie wieloosobowym, który wywindował WarCrafta III do jednej z czołowych gier e-sportowych.
Niemniej jednak sporo graczy wspomina trzecią odsłonę walki Orków z ludźmi przede wszystkim dzięki znakomitej fabule osadzonej w wyjątkowym świecie. Aż szkoda, że Blizzard nie zdecydował się rozwinąć wcześniej swojego uniwersum, wydając zapowiadaną w latach dziewięćdziesiątych grę przygodową. Ciekawe, czy ktoś z was jeszcze pamięta WarCraft Adventures: Lord of the Clans...