PEGI: | ||
Producent: | Relic Entertainment | |
Wydawca: | Sierra Inc. | |
Dystrybutor PL: | Play It/ Cenega Poland | |
Gatunek: | strategia RTS | |
Premiera PL: | 14 stycznia 2000 r. (Homeworld) i 19 grudnia 2003 r. (Homeworld II) | |
Aktualna dostępność: | tylko serwisy aukcyjne |
Kosmos kojarzy się zapewne większości z was z bezgraniczną pustką, eskapadami NASA na księżyc czy też sagą Gwiezdnych Wojen (w tym przypadku trzeba mieć niezłą wyobraźnię :-)). Dla twórców gier okazał się on nieco bardziej łaskawy, stanowiąc znakomite tło dla kilku niezapomnianych produkcji. Wśród nich wymienić można choćby StarCrafta, Master of Orion czy całkowicie wyjątkową serię Homeworld.
Kiedy na półki sklepowe trafiła pierwsza jej część media branżowe dosłownie oszalały. Wszyscy wychwalali surowe piękno kosmosu i fenomenalny klimat jaki towarzyszył całej rozgrywce. Najistotniejszym jednak elementem tej strategii czasu rzeczywistego było przeniesienie akcji w pełen trójwymiar. Nie trzeba chyba tłumaczyć co ta zmiana konwencji niosła za sobą. Po raz pierwszy bitwy kosmiczne wyglądały tak spektakularnie, jak w filmach z serii Star Trek czy Gwiezdne Wojny.
Ogromny sukces pierwszej ambitnej produkcji Relic Entertainment pociągnął za sobą rychłe wydanie kolejnych części. Najpierw na rynku pojawił się samodzielny dodatek zatytułowany Cataclysm, a niedługo po nim pełnoprawna, druga odsłona Homeworld. Wszystkie te produkcje cieszyły się ogromną popularnością wśród graczy, co było zasługą nie tylko niespotykanej dotąd mechanice rozgrywki w pełnym 3D, ale także ciekawej fabuły i nieźle rozwiniętego uniwersum.
Wszystko razem spowodowało, że seria Homeworld na stałe zapisała się w kanonie komputerowych klasyków. Choć od momentu premiery ostatniej odsłony upłynęło już siedem lat, atrakcyjność Homeworld nie zmalała ani trochę. Zapowiedź trzeciej części mogłaby u wielu fanów wywołać prawdziwą euforię. Cóż, miło jest marzyć...