Tak gra miała wyglądać…
Grafika w Undercover nie powala, to trzeba przyznać. Na screenach udostępnianych przez twórców wyglądała ona znacznie lepiej. Stopień wygładzania krawędzi jest bardzo niski, przez co samochody są nieco ząbkowate, a cienie mocno poszarpane. Również HDR woła o pomstę o nieba ze względu na swój przesadzony kontrast – praktycznie niewiele widać na trasie, gdy jedziemy pod słońce (które, swoją drogą obraca się razem z nami i zawsze świeci nam w twarz!). Modele pojazdów prowadzonych przez gracza wyglądają dość przyzwoicie, jednak mogło być lepiej. Natomiast ruch uliczny, to kompletne nieporozumienie – samochody są niemal kwadratowe i wyglądają jak jeżdżące klocki. Miasto wykonane jest ładnie, wiele elementów stojących na drodze można zniszczyć.
Największą bolączką grafiki jest jej płynność – gra potrafi przyciąć nawet na najnowszych kartach graficznych! Wniosek: optymalizacja po prostu kuleje. Spójrzmy na wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System: Windows XP/Vista z Service Packiem
- Procesor: Pentium 4 3.2GHz lub AMD Athlon 64 3500+
- Pamięć: 1GB RAM (2GB RAM dla Visty)
- HDD: 10GB wolnego miejsca
- Grafika: 256MB lub lepsze (Pixel Shader 2.0)
- DirectX: 9.0c
Zalecane wymagania sprzętowe:
- System: Windows XP/Vista z Service Packiem
- Procesor: Intel Core 2 Duo, AMD 64 X2 5200+ lub AMD Phenom
- Pamięć: 2GB RAM lub więcej (3GB dla Visty)
- HDD: 10GB wolnego miejsca
- Grafika: 512MB lub lepsze (Pixel Shader 3.0)
- DirectX: 9.0c
Muzyka bardzo pasuje do charakteru gry, a stanowią ją głównie utwory techno przemieszane z niewielką ilością rockowych kawałków (np. znany z Pro Street zespół Airbourne). Są odpowiednio szybkie tak, by nie przeszkadzały w rozgrywce, wręcz przeciwnie – napędzały ją. Dźwięki samochodów – raj dla uszu:) Wykonane są naprawdę przyzwoicie, obojętnie, czy będzie to Ford Mustang z charakterystycznym rykiem silnika, czy Ferrari Enzo z bardziej przeszywającym, ostrzejszym dźwiękiem.
Wydajność, różnice w ustawieniach grafiki
Wydawałoby się, że grafika w NFS Undercover nie może obciążać zbytnio nowszych kart graficznych, wręcz przeciwnie – chciałoby się powiedzieć, że grę odpalimy na starszych modelach kart. Stało się jednak inaczej – gra ma ogromne wymagania, a animacja nie zawsze jest płynna, nawet na najszybszych dostępnych kartach graficznych. Zapraszam do przejrzenia wykresów wydajności.
Platforma testowa
- Intel Core2Duo E8400 @ 3000MHz, 6MB L2
- Asus P5Q-e, P45
- Geil Ultra DDR2 800MHz, 2x1GB
- Samsung 250GB, 7200.10, 16MB Cache
- Chieftec 620W
Sterowniki, system operacyjny i programy:
- Windows Vista Ultimate 32bit PL, SP1
- DirectX 10, 9.0C
- nVidia: 180.48
- ATI: Catalyst 8.10
- Fraps 2.9.4
Karty użyte do testu:
- ASUS EAH4870X2 2GB
- PowerColor HD4870 PCS+ 512MB
- HIS Radeon HD4850 512MB
- HIS Radeon HD4670 512MB
- ASUS ENGTX260 TOP 896MB
- EVGA 9800GTX+ 512MB
- Zotac GeForce 9800GT 512MB
- XFX GeForce 9600GSO XXX Edition 384MB
- Gigabyte GeForce 9600GT 512MB
Przebieg testu:
- Gra w wersji PL
Testy zostały przeprowadzone podczas jednego z wyścigów po mieście w trybie Circuit.