Prawdziwy wypas dla graczy! Trójwymiar w grach na trzech monitorach równocześnie. Testujemy technologię 3D Vision Surround firmy NVIDIA.
Test zestawu GeForce 3D Vision |
Pojawiały się (i wciąż pojawiają) kolejne gry wykorzystujące rozwiązanie NVIDII, ale gracze wciąż podchodzą do 3D Vision z lekką rezerwą. Powodów może być kilka. Przede wszystkim technologia wymaga wykorzystania okularów i odbiorników 120 Hz, a cały taki zestaw do najtańszych nie należy. Okulary są średnio wygodne w użyciu. a samo podziwianie obrazu 3D szybko męczy oczy.
Wraz z wejściem na rynek układu Fermi (GeForce serii 4xxx) NVIDIA poszła krok dalej i zaprezentowała 3D Vision Surround, czyli 3D Vision na trzech monitorach naraz.
Premiera 3D Vision Surround już za nami, ale obyło się bez spektakularnych fajerwerków. Użytkownicy podeszli tego rozwiązania z ciekawością, ale i lekkim dystansem - przecież nie każdego stać na zakup trzech monitorów 120 Hz. Warto przypomnieć o multimonitorowej technologii AMD, czyli Eyefinity, którą już mieliśmy okazję testować. Rozgrywka na trzech monitorach naraz przypadła nam do gustu. Czy stanie się tak również w przypadku konkurencyjnej technologii w trybie 3D?
Nawet jeśli ze względu na cenę niewiele osób zdecyduje się zakup takiego zestawu, z pewnością wielu chciałoby w praktyce sprawdzić działanie technologii NVIDII. Chociaż już wcześniej mieliśmy do czynienia z 3D Vision, to nie mieliśmy jeszcze okazji testować jej w wersji Surround (3 monitory). Taka okazja się nadarzyła i grzechem byłoby z niej nie skorzystać.
NVIDIA 3D Vision to nie tylko gry, ale także filmy i zdjęcia 3D. W tym artykule skupiliśmy się jednak na aspekcie rozrywkowym. Do wyświetlenia obrazu 3D na monitorze konieczne jest wygenerowanie dwóch obrazów naraz (każdy dla jednego oka). Jak łatwo wyliczyć, 3D Vision Surround (trzy monitory) wymaga już wygenerowania sześciu obrazów naraz.
Siłą rzeczy, by podołać temu zadaniu potrzebna jest naprawdę solidna konfiguracja. Sprawdziliśmy jak z tym wyzwaniem poradziły sobie dwie karty Asus GeForce GTX 580 DirectCU II w konfiguracji SLI.
Więcej o 3D: