Testy w grach przeprowadziliśmy w czterech ustawieniach:
- Full HD bez 3D
- Full HD z 3D Vision
- 4800 x 1024 z 3D Vision Surround
- 5760 x 1080 (3x Full HD) z 3D Vision Surround.
Należy pamiętać, że gry działające w 3D nie mogą działać z prędkością większą niż 60 klatek na sekundę z powodu synchronizacji obu obrazów. Pora sprawdzić na co stać duet GeForce'ów GTX 580 w trybie SLI.
Metro 2033
Metro 2033 jest jedną z nielicznych gier, które mają znaczek 3D Vision Ready. Trzeba przyznać, że sprawdza się w zestawie z 3D Vision po prostu świetnie. Dzięki zastosowaniu trzeciego wymiaru mroczna atmosfera gry potęguje się jeszcze bardziej.
Metro 2033, DirectX 11
[FPS]
1920 x 1080 (bez 3D) | 108 |
1920 x 1080 | 42 |
4800 x 1024 | 30 |
5760 x 1080 | 26 |
W testach wykorzystaliśmy dołączony do gry benchmark i scenę Frontline. Przy wysokich ustawieniach i filtrowaniu anizotropowym x16 widać potworny apetyt zestawu 3D Vision na moc układów graficznych. O dziwo, przy wykorzystaniu 3D Surround szybkość działania nie zmniejsza się lawinowo, ale nie jest też imponująca. Średnio 26 klatek na sekundę w rozdzielczości 5760 x 1080 w 3D to niewiele jak na grę FPS. Nawet przy wykorzystaniu jednego monitora 3D przy wysokich ustawieniach możemy liczyć na nieco ponad 40 klatek na sekundę.
Metro 2033, DirectX 10
[FPS]
1920 x 1080 (bez 3D) | 117 |
1920 x 1080 | 43 |
4800 x 1024 | 31 |
5760 x 1080 | 27 |
Zastosowanie DirectX 10 niewiele tu zmienia. Metro 2033 ma bardzo zaawansowany i wymagający silnik.
Lost Planet 2
W testach wykorzystaliśmy samodzielny benchmark Lost Planet 2. Wedle skali ocen NVIDII, obsługa 3D Vision Surround została określona jako "dobra". W tym przypadku mamy nieco mieszane uczucia dotyczące dodania trzeciego wymiaru. Efekt 3D jest znakomicie widoczny i robi niezłe wrażenie. Niestety, niektóre elementy, jak na przykład roślinność, znika nieco zbyt późno i często mamy wrażenie, że gałęzie w dżungli za chwilę wydłubią nam oczy. Jest to też mocno męczące dla wzroku.
Lost Planet 2, DirectX 11, Test B
[FPS]
1920 x 1080 (bez 3D) | 85 |
1920 x 1080 | 58 |
4800 x 1024 | 39 |
5760 x 1080 | 36 |
Gry testowaliśmy w wysokich ustawieniach - wszak testowa platforma naprawdę imponuje pod względem mocy GPU. Należy jednak zauwazyć, że jakość ustawień obrazu w 3D nie jest jednak tak istotna jak w przypadku zwykłej rozgrywki w 2D - część elementów nie jest po prostu aż tak widoczna. Obniżając detale możemy więc przyśpieszyć działanie gier bez widocznego obniżenia jakości obrazu.