Karty graficzne

Testy: Battlefield: Bad Company 2, Crysis, CMR: Dirt 2

przeczytasz w 4 min.

BattleField: Bad Company 2

Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w  zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i  wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 75
60
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 73
59
Radeon 5870 1GB (850/1200) 73
57
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 72
62
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 72
59
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 72
58
Radeon 6950 2GB (800/1250) 72
54
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 67
54
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 66
50
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 64
52
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 62
51
Radeon 6850 1GB (775/1000) 58
45
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 54
46
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (800/1250) 64
50
Radeon 5870 1GB (850/1200) 63
50
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 62
53
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 62
50
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
51
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 61
49
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 60
48
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 58
46
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 56
43
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 53
42
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 51
42
Radeon 6850 1GB (775/1000) 51
38
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 47
39
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W przypadku tej gry, najnowszy akcelerator Nvidii wykazuje się raczej przeciętną wydajnością. Jest wolniejszy od Radeona 6870, co dobrze nie świadczy o standardowej wersji kart GeForce GTX 560.

Honoru broni karta „na sterydach” – dzięki podniesieniu parametrów pracy, model Asusa wygrywa z Radeonem 6870 i osiąga porównywalne wyniki jak GeForce GTX 560 Ti.

BattleField: Bad Company 2 działał na nowej karcie bardzo płynnie w rozdzielczości 1680x1050 i wystarczająco dobrze w 1920x1200, gdzie liczba kl./s utrzymywała się na poziomie ok. 40.
 

Crysis

Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.

Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (800/1250) 37
30
Radeon 5870 1GB (850/1200) 36
29
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 35
29
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 33
27
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 32
27
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 32
27
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 31
24
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 30
25
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 29
24
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 28
24
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 28
21
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 24
20
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (800/1250) 31
25
Radeon 5870 1GB (850/1200) 29
24
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 29
24
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 26
22
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 25
22
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 25
22
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 25
19
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 23
18
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 22
19
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 22
19
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 22
18
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 17
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Jedynym grywalnym trybem dla bohatera artykułu jest rozdzielczość 1680x1050. Choć nie ukrywamy, że oferowana wydajność przez kartę GeForce GTX 560 i tak często była zbyt niska, aby rozkoszować się generowanym obrazem bez przycięć.

Rezultaty z testów – przeciętne. Nawet karta o podkręconych zegarach nie stanowiła godnej konkurencji dla Radeona 6870.
 

CMR: Dirt2

Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w  DirectX 9.0c oraz DirectX 11.

CMR: Dirt2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16

Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 86
73
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 84
73
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 82
73
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 82
72
Radeon 6950 2GB (800/1250) 80
72
Radeon 5870 1GB (850/1200) 79
70
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 79
69
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 77
67
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 74
66
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 73
66
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 73
64
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 65
57
Radeon 6850 1GB (775/1000) 63
57
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

CMR: Dirt2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 73
61
Radeon 6950 2GB (800/1250) 71
63
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 71
62
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 71
60
Radeon 5870 1GB (850/1200) 70
62
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 70
60
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 69
62
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 65
57
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 64
56
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 63
55
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
53
Radeon 6850 1GB (775/1000) 56
49
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 55
48
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Uruchamiamy grę, wszystkie opcję przestawiamy na maksymalne pozycje. Do tego wygładzanie krawędzi w trybie x8. Dirt 2 w takich ustawieniach na GeForce GTX 560 działał znakomicie. Nie było mowy o nagłych lub dużych spadkach wyświetlanych kl./s. Układ GTX 560 oferował wydajność na poziomie swoich cenowych konkurentów.

Podkręcone akceleratory GeForce GTX 560 osiągają lepsze wyniki, liderem jest Zotac, który ma najwyższą częstotliwość taktowania.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login