Gry

CPU, RAM , Vintage

przeczytasz w 1 min.


CPU

Test był przeprowadzany podczas jazdy w trybie kariery w wyścigu 1 na 1. Każdego pomiaru dokonywano przez czas trwania jednego okrążenia. Ustawienia minimalne (zgodne z tabelą ustawień), rozdzielczość 1280x1024. Kartą użytą do testu był Radeon HD 5850.

Na wykresie widzimy, że gra potrafi wykorzystać potencjał drzemiący w procesorach trzyrdzeniowych. O dziwo w przypadku czterech rdzeni odnotowujemy nieznaczny spadek wydajności w stosunku do procesorów mających o jeden rdzeń mniej. Różnica między funkcjonowaniem gry na jednordzeniowcu w odniesieniu do procesorów dwurdzeniowych po podkręceniu do 3,7 GHz jest znikoma, jednak przy zegarach domyślnych - dostrzegalna.

Pamięć RAM

Testy RAM przeprowadziłem zarówno przy ustawieniach maksymalnych, jak i minimalnych, odpowiednio w rozdzielczościach 1920x1200 oraz 1280x1024. Każdy wynik jest średnią z jednego okrążenia na trasie. Kartą użytą do testu był HD 5850.

Widzimy, że ilość klatek wyświetlanych w trakcie jednej sekundy w przypadku 2 GB pamięci RAM jest wystarczająca do uzyskania płynnej animacji. Dołożenie kolejnej kości o tej pojemności pozwala uzyskać wzrost o 7 klatek na sekundę, co w przypadku słabszych kart może drastycznie podnieść wydajność. Taktowanie pamięci nie ma żadnego znaczenia.

Różnice w przypadku ustawień minimalnych pomiędzy 2 GB a 4 GB są spore, ale jedynie na wykresie. W praktyce przy tej ilości klatek nie odczujemy różnicy.

Test Vintage

Pomimo tego, że napotkamy momenty w których płynność animacji będzie mniejsza, to ustawiając jakość grafiki na minimalną w Blur zagramy na kartach pokroju 8400GS. Rozdzielczość 1280x1024 była nieco za dużym wyzwaniem, jednak jej zmiana na 1280x720 sprawi, że zabawa będzie całkiem przyjemna.
 

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login