BattleField: Bad Company 2
Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 73 57 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 72 62 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 72 59 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 72 54 |
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) | 71 54 |
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) | 71 54 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 68 56 |
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) | 68 52 |
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) | 67 51 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 66 50 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 62 51 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 58 45 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 64 50 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 63 50 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 62 53 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 61 51 |
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) | 61 48 |
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) | 61 48 |
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) | 60 47 |
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) | 59 46 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 58 46 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 51 42 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 51 38 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 47 39 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W Bad Company graliśmy z wystarczającą płynnością, aby móc przejść większość misji w rozdzielczości 1920x1200 w najwyższych detalach graficznych. Włącznie z wygładzaniem krawędzi i filtrowaniem anizotropowym.
Jak widać po uzyskanych wynikach, podniesienie częstotliwości taktowania nie przełożyło się w odczuwalny sposób na wydajność. Różnice pomiędzy poszczególnymi akceleratorami HD 6870 są symboliczne.
Crysis
Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.
Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) | 38 31 |
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) | 38 31 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 37 30 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 36 29 |
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) | 35 29 |
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) | 35 29 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 35 29 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 31 24 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 28 24 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 28 21 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 24 20 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 31 25 |
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) | 31 25 |
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) | 31 25 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 29 24 |
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) | 29 24 |
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) | 29 24 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 29 24 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 25 19 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 22 19 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 22 18 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 17 14 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Crysis, który w najwyższych detalach graficznych jest grywalny na niewielu kartach, rzucił wyzwanie dla wszystkich opisanych autorskich Radeonów 6870. W tym również modelom HIS i Sapphire w wersji Toxic, które odznaczają się najwyższym fabrycznym przetaktowaniem. Odpowiednią płynność uzyskamy co najwyżej w rozdzielczości 1680x1050. Zaskakuje natomiast wydajność podkręconych modeli w porównaniu do innych akceleratorów – zwłaszcza do GeForce GTX 560 Ti.
CMR: Dirt2
Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w DirectX 9.0c oraz DirectX 11.
CMR: Dirt2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 82 73 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 80 72 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 79 70 |
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) | 77 68 |
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) | 77 68 |
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) | 74 66 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 74 66 |
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) | 73 66 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 73 66 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 73 64 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 65 57 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 63 57 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
CMR: Dirt2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16
HIS 6870 1GB TurboX (975/1150) | 73 65 |
Sapphire 6870 1GB Toxic (970/1150) | 73 65 |
Radeon 6950 2GB (850/1250) | 71 63 |
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) | 71 62 |
MSI 6870 1GB Hawk (930/1050) | 70 63 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 70 62 |
ASUS 6870 1GB DC (915/1050) | 69 62 |
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) | 69 62 |
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) | 63 55 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 61 53 |
Radeon 6850 1GB (775/1000) | 56 49 |
GeForce GTX 460 1GB (675/900) | 55 48 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Rozdzielczość 1920x1200 i wygładzanie krawędzi x8 – to żadna trudność dla bohaterów niniejszego artykułu. Karty Radeon 6870 oferują w Dirt 2 bardzo dobrą wydajność – zwłaszcza pod względem minimalnej liczby kl./s. W tym przypadku najwyżej podkręcone układy HD 6870 miały rezultaty na poziomie kart GeForce GTX 560 Ti i Radeon 6950.