Usługa Samsung Dive ułatwia zlokalizowanie zgubionego smartfona, a także umożliwia zdalne usunięcie poufnych danych przechowywanych w pamięci urządzenia.
Podczas długo wyczekiwanego „weekendu majowego” spotykamy się ze znajomymi na „grillowych” biesiadach lub spędzamy aktywnie czas podczas wycieczek rowerowych. Obie formy odpoczynku zwiększają niestety ryzyko utraty smartfona, z którym większość z nas się nie rozstaje. W tej niemiłej sytuacji posiadacze "słuchawek" z logo Samsunga, mają znacznie ułatwione zadanie dzięki udostępnieniu przez producenta usługi Samsung Dive. Na przykładzie modelu Galaxy S3 mini pokażemy jak skonfigurować, a w razie potrzeby wykorzystać tę usługę. Procedura jest niemal identyczna w przypadku najnowszych modeli Samsunga.
W celu uruchomienia usługi wystarczy wejść w ustawienia smartfona, następnie wybieramy "Bezpieczeństwo" i "Zdalna kontrola". Konfiguracja sprowadza się praktycznie do powiązania urządzenia z kontem Samsung. Jeśli założyliśmy je wcześniej, to wystarczy wpisać adres e-mail oraz hasło.
W przeciwnym przypadku musimy przejść przez kreator tworzenia nowego konta – podać podstawowe dane osobowe.
Należy zwrócić uwagę, aby przełącznik w górnym prawym rogu był przestawiony w pozycję włącz. Poniżej znajdziemy opcję zezwalającą na określenie lokalizacji urządzenia na podstawie informacji pochodzących z sieci, w przypadku problemów z uzyskaniem danych z odbiornika GPS.
Warto wspomnieć, że do właściwego funkcjonowania usługi Dive nie ma potrzeby synchronizacji kontaktów, kalendarza oraz ustawień internetowych z kontem Samsung, dlatego możemy wyłączyć te opcje wedle uznania.
Tak skonfigurowany smartfon będzie znacznie łatwiej zlokalizować i zdalnie kontrolować za pomocą dowolnego urządzenia podłączonego do sieci. Wystarczy odwiedzić stronę i załogować się na swoje konto Samsung. Jeśli posiadamy kilka urządzeń powiązanych z tym kontem, to możemy wybrać żądany smartfon klikając strzałkę w górnym lewym rogu – z rozwijanego menu powinniśmy wybrać odpowiedni model. Poniżej znajdziemy listę zadań, jakie możemy wykonać, w zależności od napotkanego problemu. W dalszej części tekstu rozważymy kilka scenariuszy.
Zacznijmy od najczęstszej sytuacji – załóżmy, że mamy problem z odnalezieniem smartfona, ale spodziewamy się, że znajduje się gdzieś w najbliższym otoczeniu (na przykład w ogrodzie), w takiej sytuacji powinniśmy wybrać polecenie „Zadzwoń na moje urządzenie przenośne”. Po chwili smartfon zacznie wydawać dźwięki, co umożliwi nam błyskawiczne zlokalizowanie telefonu.
Co jeśli nie usłyszymy melodyjki…!? Bez paniki, możemy skorzystać z funkcji „Znajdź moje urządzenie przenośne”, co poskutkuje wyświetleniem mapki (znanej z Google maps), na której zaznaczona będzie lokalizacja smartfona. Poziom dokładności wskazanego miejsca jest uzależniony od dostępności danych z odbiornika GPS.
Dalsze kroki, jakie powinniśmy podjąć są uzależnione od miejsca odnalezienia smartfona i ogólnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Jeśli urządzenie zostawiliśmy w stosunkowo bezpiecznym miejscu, na przykład w pracy, to wystarczy je zablokować. Istnieje możliwość wprowadzenia treści wiadomości wyświetlanej na ekranie smartfona oraz podania numeru telefonu, na który znalazca będzie mógł w wygodny sposób zadzwonić, w celu skonstatowania się z nami. Należy podać również tymczasowy kod PIN, który posłuży do odblokowania urządzenia. W tym trybie smartfon umożliwia jedynie wykonywanie połączeń pod wskazany przez właściciela numer telefonu lub numer alarmowy. W celu dezaktywacji blokady należy podać tymczasowy kod PIN lub zdalnie odblokować urządzenie.
Jeśli czekamy na ważny telefon, a dojazd po omyłkowo zostawiony telefon jest w danej chwili niemożliwy, możemy zdalnie przekierować połączenia i wiadomości SMS na inną kartę SIM znajdującą się w telefonie znajomego – wystarczy w odpowiednie pola wpisać numer telefonu.
Jednocześnie możemy w prosty sposób sprawdzić rejestr połączeń, w celu oddzwonienia do osób, które próbowały się z nami skontaktować.
Jeśli zgubiliśmy smartfon w pojeździe, którym podróżowaliśmy – na przykład w pociągu czy taksówce – to warto uruchomić śledzenie urządzenia trwające przez najbliższe 12 godzin. Dzięki temu możemy sprawdzić kierunek przemieszczania się urządzenia, bez konieczności ciągłego sprawdzania bieżącej lokalizacji. Biorąc pod uwagę maksymalny czas czuwania smartfona, skrócony dodatkowo przez uruchomiony moduł GPS, 12 godzin to w większości przypadków maksimum, na jakie pozwoli bateria.
Jeśli na smartfonie przechowujemy poufne dane, a jego lokalizacja wskazuje na kradzież, to możemy zdecydować się na ostateczne rozwiązanie polegające na wyczyszczeniu karty SIM i pamięci zewnętrznej lub wręcz przywróceniu ustawień fabrycznych. Pamiętajmy jednak, że tym sposobem stracimy jakąkolwiek możliwość zdalnej kontroli smartfona.
W tym poradniku opisaliśmy najważniejsze funkcje, jakie zapewnia usługa Samsung Dive. Ich wykorzystanie oraz nasze działania powinniśmy uzależnić od intuicji i okoliczności, w jakich zgubiliśmy smartfon.
Oczywiście w celu zdalnej kontroli urządzenia niezbędne jest połączenie z siecią WiFi lub telefonią komórkową. Kolejnym ograniczeniem jest pojemność i stan naładowania baterii. Jednak, co ważne nawet, jeśli w danym momencie urządzenie jest offline, to wydane przez nas polecenie zostanie wykonane niezwłocznie po uruchomieniu bądź nawiązaniu połączenia z siecią. Dodatkowo możemy w ustawieniach smartfona (w menu Zdalna kontrola) wskazać numer telefonu, pod który zostanie wysłana wiadomość SMS po włożeniu nowej karty SIM do utraconego smartfona. Nie miejmy złudzeń, że Samsung Dive uchroni nas przed trwała utratą cennego często sprzętu, jednak znacznie zwiększa szansę na jego odzyskanie oraz zmniejsza uciążliwość związaną z utrudnionym kontaktem z dzwoniącymi do nas osobami. Jeśli więc nie wyobrażacie sobie codziennego funkcjonowania bez ukochanej słuchawki Samsung Dive jest usługą, z której napewno warto skorzystać.
Komentarze
31trzeba miec minimum androida 4.0 a ja dalej tkwie w 2.3.6
jedynce co zostaje to zablokowac nr imei jako kradziony
np. robi zdjecia po kilkukrotnym niepoprawnym odblokowaniu ekranu,
wlacza glosny alarm/lokalizator,
kasowanie danych,kontaktow,sms itp to raczej standard w tego typu aplkach.
jednak zaraz po pierwszym zalogowaniu na strone "znajdź mój telefon" pojawił się komunikat iż karta sim została zmieniona....ale co z tego jak nie został wyświetlony nr telefonu tej nowej sim...co mi z takiej informacji? nawet nie mam podstaw żeby iść na policję w celu zidentyfikowania własciciela(złodzieja) po własnie tym numerze.....
Z drugiej strony "ktoś ten nr powinien widzieć" skoro ja otrzymałem taką informację logując sie na "samsung" to operator sieci(Orange) czy nawet Samsung powinien chyba mieć taką informację na jaki nr została zmieniona karta sim...?
Może znacie kogoś kto zawodowo zajmuje się odnajdywaniem skradzionych telefonów.....pieniądze nie grają roli....w poruwnaniu z zawartoscią tego telefonu pełna pamięć wewnetrzna tj16gb plus 25gb z kart pamieci zewnetrznej...już nie wspominając o wszystkich kontaktach....
masakra!!!
proszę o pomoc