System start-stop ma swoich zwolenników i zagorzałych przeciwników, na szczęście istnieje przycisk, którym możemy go wyłączyć. System automatycznie wyłącza silnik po zatrzymaniu i wysprzęgleniu pojazdu. Pozwala to ograniczyć zużycie paliwa, ale jednocześnie wymusza zastosowanie droższych podzespołów, w tym akumulatora, rozrusznika czy alternatora. W przypadku Skody mamy do czynienia z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy, przez co po zgaszeniu silnika ruch kierownicą jest praktycznie niemożliwy, w niektórych sytuacjach będzie to irytujące.
Parkowanie samochodem w wersji kombi, szczególnie dla osób, które nie miały wcześniej do czynienia z tak dużym pojazdem, może na początku sprawiać pewne problemy. Z pomocą przyjdzie nam system Park Assist, który oceni ilość wolnego miejsca, przejmie kontrolę nad kierownicą i opierając się na odczytach z czujników odległości będzie dawał nam wskazówki (graficzne i akustyczne) o konieczności zmiany kierunku jazdy. Do wyboru mamy tryb parkowania prostopadłego lub równoległego. W drugim przypadku system może wspomóc nas również przy wyjeżdżania z miejsca postojowego. Po pewnym czasie obsługa systemu staje się bardzo intuicyjna.
Układ stabilizacji toru jazdy ESC integruje wiele oddzielnych systemów w tym: ABS z ASR (kontrola trakcji), HBA (wspomaganie nagłego hamowania) czy DSR (wspomaganie reakcji układu kierowniczego).
Źródło: Skoda
Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa do dziewięciu poduszek powietrznych aktywowanych w zależności od siły, kierunku i gwałtowności uderzenia.
Źródło: Skoda
Funkcja automatycznych świateł steruje oświetleniem zewnętrznym w zależności od panujących warunków i wychylenia kierownicy - reflektory bi-ksenonowe są wyposażone w moduły obrotowe, które podążając za ruchem kierownicy, doświetlają drogę podczas pokonywania zakrętów
Podsumowanie | |||
plusy: • czytelny wyświetlacz i intuicyjne menu • zestaw audio • akcesoria: latarka oraz parasolka • zdalne sterowanie dachem, oknami i klapą bagażnika • automatyczna skrzynia biegów DSG • ilość wolnego miejsca wewnątrz pojazdu | |||
minusy: • wybieranie głosowe • szczegółowość mapy • jakość zastosowanych materiałów | |||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 150 tys. zł | |||
Komentarze
37Prawie dwa lata temu przymierzałem się do Superba, wtedy chyba była to poprzednia wersja.
Obsługa systemu multimedialnego Amundsena mocno mnie wkurzyła, ja nie mam problemu z tymi sprzetami, ale ten doprowadzał mnie do cięzkiej cholery.
Tablica to też typowa niemiecka solidność bez polotu. Praktyczny do buula, ale finezji tyle co traktorze.
W żadnym innym samochodzie tej klasy nie ma tyle miejsca na tylnej kanapie - tam można baraszkować z dwoma sekretarkami jednocześnie :). Bagażnik tez jest ogromny.
Na miejscu kierowcy nie jest już tak wygodnie.
Wylądowałem w Peugeocie 508 SW - po 45 tysiącach kilometrów uważam, że dobrze wybrałem.
Nie można też powiedzieć, że dany producent wszystkie auta ma dobre, albo wszystkie złe.
Brawo!
Może i ma dużo miejsca, ale to według mnie za mało, aby uzasadnić taką cenę. Za te pieniądze lepiej już kupić używanego Merca lub Audi o takich samych gabarytach. Wtedy przynajmniej poczujesz ,że jeździsz, a nie tylko przemieszczasz się z punktu A do B.
Pzdr
A jak już to się pokaże to trza się rzucić na maxa i pokazać systemy w nowym Manie TGX, Scani Streamline
Byłoby znacznie ciekawiej i ... te komentarze :-)
Czy KTR już sprzedaje auta ?
System start-stop ma swoich zwolenników i zagorzałych przeciwnik, na szczęście istnieje przycisk, którym możemy go wyłączyć.
Chyba powinno być przeciwników, a nie przeciwnik.