Pamięci Thermaltake Toughram RGB 3600 MHz porównaliśmy do poprzednio testowanego zestawu Thermaltake Toughram RGB 3200 MHz oraz dwóch słabszych ustawień, symulujących tańsze pamięci: 2133 MHz (przy opóźnieniach CL15-15-15-35) i 2666 MHz (przy opóźnieniach CL15-15-15-35).
3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik ogólny
3600 MHz / CL18-19-19-39 | 9338 |
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 9289 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 9276 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 9213 |
3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik testu procesora
3600 MHz / CL18-19-19-39 | 10098 |
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 9882 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 9688 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 9346 |
3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik ogólny
3600 MHz / CL18-19-19-39 | 23897 |
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 23397 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 23030 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 22865 |
3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik testu procesora
3600 MHz / CL18-19-19-39 | 24893 |
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 24592 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 24242 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 24077 |
Słupki powyżej mówią same za siebie - 3DMark raczej nie jest wrażliwy na ustawienia pamięci RAM, więc ogólny wynik zbytnio się nie zmienia (małe różnice widać w teście Fire Strike i w obydwóch składowych testu procesora).
Far Cry 5 - 1920 x 1080 Ultra (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej
3600 MHz / CL18-19-19-39 | 121 95 |
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 119 91 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 114 88 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 103 79 |
W Far Cry 5 szybsze pamięci przełożyły się na wzrost średniej płynności o 3 kl./s i minimalnej o 4 kl./s. Dobre i to!
Wiedźmin 3 - 1920 x 1080 Uber (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej
3600 MHz / CL18-19-19-39 | 143 129 |
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 137 121 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 129 114 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 116 103 |
Lepiej to wygląda w Wiedźminie 3 - pamięci 3600 MHz pozwoliły zwiększyć średnią płynność animacji o kolejne 6 fps (minimalna wzrosła o 8 fps).
Shadow of the Tomb Raider - 1920 x 1080 Najwyższe (DirectX 12)
[fps] więcej = lepiej
3600 MHz / CL18-19-19-39 | 139 94 |
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 134 92 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 127 89 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 115 80 |
Tomb Raider również wykorzystał szybsze pamięci - średnia płynność animacji wzrosła ze 134 do 139 fps (minimalna z 92 do 94 fps).
World War Z - 1920 x 1080 Ultra (Vulkan)
[fps] więcej = lepiej
3600 MHz / CL18-19-19-39 | 172 141 |
3200 MHz / CL16-18-18-38 | 170 140 |
2666 MHz / CL15-15-15-35 | 170 139 |
2133 MHz / CL15-15-15-36 | 168 138 |
World War Z ponownie nie wykazał dużej różnicy - zastosowanie szybszych pamięci pozwoliło uzyskać marginalny wzrost wydajności.