Test Drive Unlimited 2 oferuje możliwość zmiany opcji graficznych w stopniu ograniczonym, ale wystarczającym, by dostosować je w sposób precyzyjny do posiadanego sprzętu. Różnica między skrajnymi ustawieniami wynosić może nawet ok. 40 klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920 x 1200 pikseli. Wszystko zależy oczywiście od karty graficznej. W największym stopniu na płynność animacji wpływa, niemalże już standardowo, antyaliasing, którego efekty w grze są niemal niedostrzegalne. Niestety autorzy gry zadecydowali, że wygładzanie krawędzi obejmie jedynie niektóre efekty widoczne na ekranie. Podczas dynamicznej jazdy różnica jest niewidoczna, dlatego zalecamy zrezygnowanie z ustawiania AA na poziom wyższy niż zerowy. W wypadku problemów z płynnością dobrym pomysłem jest także redukcja „car and opponent quality”. Zmiana wpłynie jedynie w nieznacznym stopniu na wygląd aut. Na najniższym z dostępnych ustawień nie będzie jednak widać uszkodzeń, warto więc rozważyć poziom „medium”.
Oto jak gra prezentuje się na ustawieniach niskich, średnich, wysokich i bardzo wysokich.
Poniżej możecie zobaczyć jaki wpływ na jakość wyświetlanej grafiki będzie miała zmiana ustawień. W nawiasach podano różnicę w płynności animacji pomiędzy ich skrajnymi wartościami.
• Anty-Aliasing (x0, x2, x4, x8) – zmiana powoduje zmianę poziomu wygładzania krawędzi na niektórych obiektach.
- Zysk w wydajności: 20 kl./s.
• Enviroment quality (low, medium, high, very high) – ustawienie odpowiedzialne za jakość tekstur obiektów innych niż pojazdy.
- Zysk w wydajności: 5 kl./s.
low | medium |
high | very high |
• Car and opponent quality (low, medium, high, very high) – zmiana poziomu szczegółowości samochodu gracza, innych graczy oraz pojazdów sterowanych przez komputer.
- Zysk w wydajności: 10 kl./s.
low | medium |
high | very high |
• Texture filtering quality (low, medium, high, very high) – filtrowanie tekstur.
- Zysk w wydajności: 2 kl./s.
low | medium |
high | very high |
• FX quality (low, medium, high, very high) – zmiana poziomu jakości efektów cząsteczkowych.
- Zysk w wydajności: 2 kl./s.
Jeżeli graliście w Test Drive Unlimited to zapewne dostrzegacie, że silnik graficzny nie uległ zmianie. Poczyniono głównie kosmetyczne poprawki w zakresie efektów cząsteczkowych, oświetlenia oraz (rzekomo) poprawiono jakość tekstur na samochodach. Szkoda, że nie dopracowano otoczenia, które prezentuje się przeciętnie. Przy dużej prędkości nie będziemy mieli jednak czasu na podziwianie trawy, także możemy uznać to za jedynie niewielką niedoskonałość.
Najistotniejszą ze zmian jest wprowadzenie cyklu dnia i nocy oraz zmiennych warunków pogodowych. Gra wykorzystuje biblioteki Directx 9.0c. Mimo tego jest bardzo wymagająca i starsze karty graficzne po prostu odmówią posłuszeństwa. Stary dobry GeForce 8600 GT w wersji OC nie pozwolił na grę choćby w rozdzielczości 720 x 480 w najniższych detalach.