War Thunder okazał się produkcją bardzo przewidywalną jeśli chodzi o aspekty techniczne. Zarówno minimalne jak i zalecane wymagania sprzętowe podane przez producenta nie odbiegają znacząco od rzeczywistości. Kompromis pomiędzy oprawą wizualną, a optymalizacją wydaje się tutaj być dobrze wyważony. Oczywiście naturą praktycznie każdej gry MMO jest jej ciągły rozwój. Można więc przypuszczać, że z czasem oprawa wizualna War Thunder będzie tylko lepsza, a optymalizacja pozostanie na przyzwoitym poziomie. Elementem, który już po kilku sesjach rzucił mi się o oczy i zdecydowanie wymaga jeszcze poprawy jest system kolizja modeli / pojazdów. Zderzenie dwóch czołgów wygląda w najlepszym przypadku zabawnie. Ogólnie implementacja fizyki w silniku napędzającym War Thunder zapewne wymaga jeszcze sporo pracy.
Nie zmienia to jednak faktu, że trudno cokolwiek zarzucić tej produkcji pod względem optymalizacji. Szczególnie mając na uwadze inne gry MMO, gdzie wymagania sprzętowe często są nieadekwatne do oprawy wizualnej. Tutaj takiego problemu nie ma. I choć nie jest to powód do wychwalania twórców gry pod niebiosa, to z pewnością należy zaliczyć ten aspekt produkcji studia Gaijin na plus. Wszak nawet najładniejsza oprawa w tytułach tego gatunku znaczy niewiele, jeśli na ekranie zamiast płynnej animacji mamy kolokwialnie pisząc pokaz slajdów.
Komentarze
30Odkąd dodali walki czołgów mój młodszy brat przerzucił się z WoT na WT i nie ma zamiaru wracać do tej pierwszej. Mówi, że WT jest zdecydowanie lepsze pod każdym względem.
Jako, że jest to gra popularna powiedziałbym wśród casualowych graczy, a nie zapaleńców z takim sprzętem, to lepiej przetestować działanie grafik słabszych, nawet tych starszych, którymi dysponują casuale.
Gra ma tryb dla starych grafik - ciekawi mnie czy na jakims tablecie tez ruszy??