Gry komputerowe

Skalowanie (w dół) zamiast optymalizacji

przeczytasz w 2 min.

Watch Dogs 2

Słów kilka o skalowaniu z procesorami

Na szybko sprawdziliśmy jak nowa odsłona Watch Dogs 2 sprawuje się w połączeniu z kilkoma słabszymi (od i7-4790K) jednostkami, wnioski są następujące:

  • gra bardzo dobrze skaluje się zarówno z ilością rdzeni jak i taktowaniem, choć z tym ostatnim najlepiej
  • aby nie uświadczyć żadnych przycinek animacji spowodowanych procesorem należy posiadać minimum i5, lepiej i7
  • najszybszy AMD FX (9590) daje przeciętnie o 20-25% niższą ilość kl/s niż i5-4670K w połączeniu z identyczną kartą graficzną
  • na procesorach 2-rdzeniowych gra się nie uruchamia

Jaka karta graficzna do Watch Dogs 2?

Rozdzielczość 1920x1080 (FullHD)

Przy założeniu, że nie zamierzamy grać w ustawieniach ultra to do w miarę przyjemniej zabawy wystarczy już dość leciwy GTX 970 lub RX 470. Jeśli natomiast ktoś celuje w prawie najwyższe detale to bez minimum GTX 980 Ti lub lepiej 1070 / 1080 się nie obejdzie i tylko ten ostatni tak naprawdę zapewni w pełni komfortową rozgrywkę.

Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)

Po podbiciu rozdzielczości sytuacja robi się już dość trudna, bowiem nawet GTX 1080 nie zapewnia w niej średnio 60 kl/s, a bywały momenty w trakcie rozgrywki, gdzie licznik pokazywał mniej niż 40. Ostatecznie autorskie, mocno podkręcone wersje tego modelu zapewnią w miarę komfortową zabawę w QHD.

Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)

W przypadku rozdzielczości 4K w zasadzie nie ma o czym mówić, przy ustawieniach ultra nawet nowy Titan X nie podoła, nie mówiąc już o GTX 1080. Aby uzyskać jako taką płynność animacji na tym ostatnim trzeba liczyć się z konkretnym cięciem poziomu detali (ustawienia średnie / wysokie). A tak realnie to poczekać na kolejną generację kart graficznych lub... łatki poprawiące optymalizację.

Mieszany worek

Optymalizacja w najnowszej odsłonie Watch Dogs budzi w nas mieszane uczucia. Z jednej strony da się spokojnie pograć nawet na Radeonie RX 380 / GTX 960, a już GTX 970 / RX 470 zapewnią w miarę sensowną płynność w wysokich / bardzo wysokich ustawieniach. Patrząc jednak od drugiej strony już tak różowo nie jest.

Watch Dogs 2

Okazuje się bowiem, że nawet GTX 1080 nie zapewni w pełni komfortowej zabawy w rozdzielczości FullHD jeśli postanowimy ustawić poziom detali na maksymalny. Dodatkowo nawet trzymając się gotowego zestawu ultra realnie możemy liczyć w porywach na zabawę, w QHD. O graniu w rozdzielczości 4K należy zapomnieć. Po świetnej optymalizacji Battlefield 1 trudno nie czuć się lekko rozczarowanym patrząc na wyniki uzyskane w Watch Dogs 2.

Komentarze

32
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dudi4Fr
    11
    Ten moment kiedy widzisz że 1080 ma problemy na Ultra w FullHD... WD2 obsługuje MultiGPU? Ale to Ubisoft wiec czego innego moglibyśmy się spodziewać? Mamy powtórkę z AC Unity: "Zrobiliśmy tak dobrą/ładną grę że trzeba poczekać 2-3 generacje grafik żeby moc grać płynnie na ultra"...


    Przypomnę wam wasz artykuł z przed 6 dni:

    Watch Dogs 2 na PC zostało bardzo dobrze zoptymalizowane – gra działa dokładnie tak, jak zapowiadali twórcy (czyli zgodnie z opublikowanymi wcześniej wymaganiami sprzętowymi). Oznacza to też, że nie trzeba mieć nie-wiadomo-jak-dobrego kompuera, by cieszyć się płynną rozgrywką.

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/watch-dogs-2-wyladowalo-na-pc-optymalizacja-jest-dobra.html
    • avatar
      Fiona
      7
      Przecież to świadoma polityka pro konsolowa....

      Ile razy się rankiem będziecie dziwić iż słońce wzeszło ?
      • avatar
        Konto usunięte
        6
        Cholera, gtx 970 to już złom, dopiero na low utrzymuje stałe 60 fpsów... a grafika nadal taka sama jak 3-4 lata temu, która w ogóle nie motywuje do wydania 3000zł na gtx 1080.
        • avatar
          rybeusz89
          3
          Można grać, ale bez wygładzania krawędzi :D Jednym słowiem lipa jednakże nie taka jak w przypadku Mafii III. Ciekaw jestem, czy producent zechce ten problem naprawić.
          • avatar
            kot-kreskowy
            2
            Brak testów w wyższych rozdzielczościach z niższymi ustawieniami grafiki. Na zrzutach różnica między średnimi a ultra jest wręcz pomijalna. Ja mam monitor 4k i chciałbym wiedzieć jak to lata na średnich. Słabiutko z Waszej strony.
            • avatar
              BARTOL48
              2
              Kpina. Widać, że producenci już zdążyli przyzwyczaić wszystkich do takich wyników. Nie ma karty na rynku, żeby można było pograć w wyższych rozdzielczościach, ultra detalach i z fps na poziomie 80-100. PC to nie konsola, żeby grać w 30 fps.
              • avatar
                Mkozlowski
                1
                Różnica pomiędzy ultra a wysokimi marginalna. Wydaję mi się, że dla lekko poprawionej grafiki nie ma sensu gubić klatek i to znacząco.
                • avatar
                  Pardek
                  0
                  Na 2xTXP i i7 6900k 4.5Ghz w rodzialce UWQHD gra nie spada ani razu ponizej 70fps. Na ekranie 4k nie ma spadkow ponizej 60fps. Ustawienia wszystko ultra. Karty wyzylowane. (OC)
                  • avatar
                    Pardek
                    0
                    podwojony komentarz - przepraszam
                    • avatar
                      PawelSalsa
                      -1
                      Ja tam gram na ultra na maxymalnie podkreconej 1060 6GB rdzen 2100 w turbo + 2600k 4.6 ghz i daje rade. Liczba klatek to miedzy 30-60. W grze mozna sobie zablokowac vsync na 60 albo na 30 to taka wartosc jak na konsoli. NIe widze wiekszych wad taklego rozwiazania, karta za wzglednie male pieniazki a duzo moze.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        -1
                        Graczom nie dogodzisz:
                        Watch Dogs 1: łaaaa, obcięto grafikę, łaaaaaa, co za syf, jak to wygląa, zły Ubisoft

                        Watch Dogs 2: Łaaaaaaaa, gra wygląda pięknie, ale wymaga mocnego sprzętu, łaaaa, jak tak można, zły Ubisoft.

                        :)
                        • avatar
                          aendrju
                          -3
                          Teraz zagadka serwisu benchmark.pl:
                          Bierzecie do testów wersje autorskie kart po czym przy słupkach wydajności wypisane są takty dla wersji referencyjnych. Nie pierwszy taki test to raz a dwa jeśli zmniejszacie takty to wszystkich kart czy tylko tych starszych żeby najnowsze wypadły lepiej?
                          • avatar
                            NextGen1987
                            -6
                            Kolejny tytulik z NVidia ''Gameshit'' i oto rezultat..
                            • avatar
                              ALEKS_D_RAVEN
                              0
                              HMSSAO rozumiem, że to high map screen space ambient occlusion??
                              • avatar
                                Kieresz
                                0
                                1070...smiga 60fps.....
                                • avatar
                                  1985r7
                                  0
                                  Ale dwójka nie dorasta do pięt jedynce, taki beznadziejny scenariusz.

                                  Witaj!

                                  Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                                  Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                                  Połącz konto już teraz.

                                  Zaloguj przez 1Login