Tekst poniżej zawiera praktycznie same spoilery - czuj się ostrzeżony. Prosimy o nie psucie innym zabawy i nie zdradzania fabuły w komentarzach.
Temeria (PROLOG)
Geralt i jego przyjaciel Vesemir (doświadczony Wiedźmin, ktoś w rodzaju ojca dla Geralta, a także nieformalny przywódca grupy Wiedźmińskiej Szkoły Wilka) przemierzają Temerię by znaleźć dawno zaginioną miłość Geralta – czarodziejkę Yennefer z Vengerbergu. Ostatnimi czasy Geralt miał powtarzające się koszmary, w których widuje ją wraz z ich adoptowaną córką – Ciri. Podążając za tropem Yennefer, Geralt i Vesemir przybywają do wioski Biały Sad. Tutaj rozpoczyna się Twoja przygoda.
Grę rozpoczynamy w Wiedźmińskim Siedliszczu, czyli Kaer Morhen. Jest to pewien rodzaj retrospekcji połączonej z samouczkiem. W Kaer Morhen przebywamy razem z Vesemirem, Eskelem, Lambertem i małą Ciri. Jako, że to retrospekcja, można się zdziwić, że nie ma tam Coena (który zginął w trakcie bitwy pod Brenną, dlatego też nie ma go w części pierwszej gry), jednak jest tam również inna dodatkowa postać. Możemy obserwować trening Ciri i przy okazji samemu przypomnieć sobie podstawy sterowania.
Po treningu szybko lądujemy w Temerii, którą przemierzamy razem z Vesemirem w poszukiwaniu Yennefer. Tu zaczyna się właściwa gra. Szybko nadaży się okazja, by uratować wieśniaka przed wściekłym gryfem. Wiedźmini przepędzają bestie, ale rani ona Vesemira. Uratowany wieśniak wysyła ich do pobliskiej wsi. Tam szukamy śladów Yennefer w pobliskiej karczmie. Mamy okazję pokonwersować z lokalsami, a także poznać zasady gry w gwinta (krasnoludzka gra karciana). Nie miałem tyle czasu by rozgryźć ją odpowiednio, ale prezentuje się ciekawie i rozgrywka powinna przynosić sporo satysfakcji. Na zewnątrz paru kmiotków chce spuścić Geraltowi łomot, ale efekt tego jest wiadomy. Trop Yennefer prowadzi do nilfgaardzkiego posterunku. Znajduje się on kawałek dalej, po drodze możemy powalczyć z utopcami na bagnach, czy też między innymi pomóc wieśniakowi odnaleźć jego wóz.
Na posterunku rozmawiamy z dowódcą nilfgaardzkiego oddziału, który sprawia wrażenie rozsądnego człowieka. Może nam udostępnić informacje o pobycie Yennefer, ale za przysługę. Dobrze się domyślacie, Geralt w zamian musi mu pomóc rozwiązać problem z gryfem. Na początku należy przepytać myśliwego, który znalazł ciała żołnierzy i podążyć tropem ofiar gryfa do jego starego leża. Następnie odnaleźć zielarkę, która zdradzi nam lokalizację rośliny, która może zwabić gryfa. Traf chce, że jest to roślina podwodna, więc by ją zdobyć musimy się zamoczyć. Gdy już ją odnajdziemy wystarczy wrócić do Vesemira. Razem udacie się na lokację gdzie zwabicie gryfa, a Vesemir wręczy Geraltowi niewielką kuszę, tak zwanego gabriela. Doświadczeni łowcy potworów nie czekają długo na przybycie bestii. Dzięki kuszy Geralt zyskuje przewagę nad potworem, który ucieka. Podążając jego tropem, Biały Wilk dociera do jego leża i kończy walkę. Wraca z trofeum do dowódcy "Czarnych", który wyjawia mu miejsce do którego udała się Yennefer.
Wyspy Skellige
Ta część gry toczy się kilka godzin po wydarzeniach z Prologu. Geralt powraca do Kaer Trolde po swoją nagrodę (w skrócie: Crach prosił Geralta o przysługę, którą Geralt wykonał). Crach zorganizował biesiadę by świętować chwalebny powrót jego dzieci i namówić jarlów, aby udzielili im swojego wsparcia.
Wielkie świętowanie na zamku właśnie się zaczyna. Geralt udaje się do komnat Cracha by porozmawiać i odebrać swoją nagrodę. Konwersację przerywa hałas dobiegający z sali biesiadnej. Nie wiadomo skąd i jak, na sali pojawiły się olbrzymie, wściekłe niedźwiedzie, które masakrują gości. Geralt wraz z Crachem muszą pokonać krwiożercze bestie. Po walce wściekli jarlowie żądają od Cracha odkrycia i ukarania winnych. Hjalmar Krzywogęby chce działać szybko i brutalnie, natomiast jego rozsądna siostra chce najpierw zbadać sprawę. Geralt może przyłączyć się do jednej z tych osób. Ja przyłączyłem się do siostry. Za pomocą wiedźmińskich zmysłów musimy zbadać salę balową, a następnie piwnice z trunkami. Gdy odkrywamy tożsamość sabotażysty, ten wskakuje na koń i ucieka. Czeka nas szalona gonitwa konna, która kończy się złapaniem, bądź odnalezieniem zwłok zdrajcy. Geralt wraca do warowni i tam może poprzeć wybór jednego z dwóch kandydatów na następcę władcy Skellige.
Fabuła z pewnością jest jedną z najmocniejszych stron Wiedźmina 3. Grało mi się naprawdę doskonale i ciężko było mi zostawić Geralta - i to na parę długich miesięcy. O historię w grze naprawdę nie musimy się obawiać.
Komentarze
330http://i.imgur.com/btf6hGS.jpg ta ściana bardzo szpeci, mam nadzieje, że takie rzeczy zostaną 'naprawione' i dlatego jest obsuwa premiery.
Szczerze mówiąc, to chciałbym już teraz zagrać w Wiedźmina 3, może być nawet trochę nie dopracowany i po angielsku, byleby już był, a maju kupię po polsku i przejdę jeszcze raz :D
Jeżeli ktoś lubi na bogato (ultra) to i na bogato będzie musiał sobie przygotować sprzęt i niech się z tą myślą pogodzi. Jeżeli komuś gra na ultra będzie mi chodziła w 25 fpsach to nie oznacza że musi od razu zmieniać grafikę (chyba że nie lubi kompromisów ale to inna sprawa...) bo nie problem znieść detale i dostać zastrzyk FPS'ów. Ultra detale zjadają względem mniejszych ustawień graficznych najwięcej FPS'ów.
Do redakcji: nagrywaliście na konsolach czy na pececie? ( stawiam na konsole)
:)
Niestety, bardzo mnie boli fakt, że roślinki pojawiają się w zauważalny sposób. Co więcej wydaje się, że kwiatki etc to zwyczajne sprajty - zamiast vokselowo generowane obiekty.
Jak wiemy - 980 czyli Maxwell może być w niektórych grach wolniejszy od 780ki czy R9 290 - duże tekstury, obiekty typu roślinność te obiekty mogą powodować problem w 980ce ze względu na stosunkowo wąską szynę danych - 256bit i w sumie miałoby to sens patrząc na to kiedy Wiedźmin 3 zaczął być robiony.
Nowe karty graficzne oparte na HBM nie będą miały takich problemów i dopiero na nich Wiedźmin 3 będzie działać i wyglądać świetnie.
PS. A tak swoją drogą - oferować będę w dniu premiery kod wiedźmina 3 na goga za 100 złotych polskich...
Ja durny zamówiłem 2 kolekcjonerki i zamówiłem (już zapłaciłem) w3 na gogu... Dammit!
http://i60.tinypic.com/o9ln3p.jpg
Wygląda świetnie, lepiej niż na obrazkach i wcześniejszych wersjach.
Czas przycisnąć pasa i zebrać kasę na dużeee zakupy sprzętu.
Trudno mi oceniać grafikę (yt i jego świetna jakość), ale wydaje się dobrze. Jak na skalę gry to może i nawet bardzo dobrze. Mogłoby być lepiej, ale poczekamy zobaczymy.
Obecnie jestem na WIELKIE "TAK" dla tej gry. Idę zamówić pre-order :p
... duch słowiański, mroczność, humor i wszechobecna chęć uczestniczenia w opowieści wylewającej się z ekranu jest zachowana. Mam nadzieję, że gdy przyjdzie mi zasiąść przed monitorem we właściwym czasie, radość z grania i brania całymi garściami z opowiadanej historii będzie już tylko większa.
Dodatkowo, bo konkurs na komentarz napiszę tak:
"Это мечта ! Наконец то нашёлся кто то талантливый для развития жанра, и взятия новых горизонтов! Только бы не подвели, только бы не подвели ..."
Jak można głupie pytania zadawać czy pójdzie mi na taki i takim sprzęcie?? Wzmagania podane, zobacz w jakim przedziale jest twój kompa proszę o to link:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/wiedzmin-3-dziki-gon-gra-wymagania-sprzetowe.html
Kolejna sprawa jak pisali wyżej, to jest wersja beta, BETA przez duże "B" maja 4 miesiące czasu by zoptymalizować grę tak by była możliwie najlepszą grą, nie tylko pod względem fabularnym jak i wizualnym. Założę się że teraz chłopaki robią wszystko by gra chodziła płynnie i wątpię w to że na wysokich ustawieniach nie zagramy na "dzisiejszych" topowych kartach obu marek. Wiadomo konsola system zamknięty coś ma czegoś nie ma, czymś musi różnić się od blaszaka w którym wszytsko można zmieniać. Po to robione są ustawienia graficzne by dopasować do możliwości sprzętu. To co piszą na innych forach że sprzęt na jakim grali składał się z grafiki gtx 980. Dobra czy te informacje są poparte dowodami? czy to tylko czysty wymysł ludzi by wkur...ic innych? BETA a nie FINAL!!!!
Jaram się nie mogę się doczekać ;]
Aha.... Bratu zamówiłem na PS4 on woli RPGi na Konsoli będziemy się świetnie bawić.... ;D
Jak na razie nie wygląda źle, ale szału też nie ma. Finalnie może wyjść gra wybitna, lub średniak....
Tak wiem, każda krytyka równa się minusowi.....
Zapewne i tak kupię, ale w zależności od jakości gry parę dni po premierze, lub jeśli będzie zabugowana dużooo później.
Jak na razie nie wygląda źle, ale szału też nie ma. Finalnie może wyjść gra wybitna, lub średniak....
Tak wiem, każda krytyka równa się minusowi.....
Zapewne i tak kupię, ale w zależności od jakości gry parę dni po premierze, lub jeśli będzie zabugowana dużooo później.
W dalszym ciągu oczekuje genialnego gameplayu, fabuły, postaci i wyborów moralnych! Pogorszenie grafiki to coś co jeszcze przeżyje, bo dopóki reszta ma trzymać bardzo wysoki poziom to o grę się nie martwię :)
jeśli chodzi o kolorowy świat wiedźmina, nie zgodzę się. W1 i W2 były równie kolorowe. po prostu taki jest świat. a robi się szary, jak coś złego się dzieje, ale nie zawsze. tak było w W1 i W2, sądzę że taką atmosferę oddadzą też w W3.
co do niedociągnięć, to jest pierwsza aż tak duża produkcja redów. gra ma przede wszystkim świetny scenariusz, a różne możliwości bohatera i otwarty świat znamy choćby z Morrowinda. Graficznie też nie powala, ale też ma świetną fabułę, chociaż moim zdaniem W* jest tu lepszy.
Wiesiu przybywaj!!
Ja już mam odłożono kase na 2 x 390X albo 2 x 980 ti, jeżeli by zaszła taka potrzeba. Dla mnie Wiedźmin 3 musi być na Ultra w 3440x1440 przy 60 klatkach min. zero kompromisów!
Dla mnie Wiedźmin 3 zapewne bedzie najlepsza gra wszechczasów.
Co mam się nie wypowiadać bo nie mam ps4 a co jak kupie to gry zaczną lepiej chodzić?^^
Trzymam kciuki za Wiedzmina.
2:29 - wyspy Skellige
Tak, tak, to jedyne wytłumaczenie...
Co do Far cry 4 mam obe wersje na pc na wysokich gra , a wersja konsolowa ps4 to ustawienia wysokie z teksturami ultra tak mi sie wydaje ze tektury ultra bo lepiej wygladaja niz na pc na wysokich .
Grafika nic szczególnego, a wymagania ogromne.
Co do Far cry 4 mam obe wersje na pc na wysokich gra , a wersja konsolowa ps4 to ustawienia wysokie z teksturami ultra tak mi sie wydaje ze tektury ultra bo lepiej wygladaja niz na pc na wysokich .
Pozdrawiam i uzdrawiam
2x Asus Ares III crossfire
64 DDR4 corsair
RevoDrive 260 960 GB
Rampage V Extreme
Pójdzie mi na LOW?
Czy graliście może w polską wersję? Dziwne że te filmiki są po ang.
Tak czy inaczej czekam :D Czekam milion razy bardziej niż na GTA V. Pierwszego wieśka przeszedłem 5 razy, drugiego 4 razy. Niech ilość przeżywanych z trzecim wiesławem przygód będzie sumą poprzedników :D
PS: coś Vessemir dał się coś zbyt łatwo zaskoczyć gryfowi :D
Chodź jeszcze trochę brakuje do ideału, to z niecierpliwością czekam na gotowy produkt!
Być może jednak Redzi należą do ludzi, którzy potrafią słuchać głosu graczy, a do premiery gry wciąż troszeczkę czasu. Trzeba dać im szansę i ocenić dopiero finalny produkt.
Ładne wymagania masz komu je dasz...;-)
Z każdym dniem będziesz wyglądał ładniej :D
A ja mam nadzieje ze na swoim leciwym już sprzęcie w ciebie zagram :P
Bardzo, bardzo dobrze. Już wiem co moja żona dostanie na urodziny ;)
Pięknie się z datą wstrzeliliście ;)
Taka grafika była w zapowiedziach, takiej nie ma póki co w grze (nawet na pc).
http://www.gamersyde.com/download_the_witcher_3_wild_hunt_january_2015_gameplay-33950_en.html
Myślę, że tak. Nie da się wyprodukować gry na trzy platformy, która będzie korzystała z wszystkich wspaniałych nowinek i usprawnień unikalnych dla poszczególnych urządzeń. To jest fakt techniczny. Tworzenie tytułu ekskluzywnego pozwala na wyciśnięcie znacznie więcej z danej maszyny.
Wiedźmin 3 jest bogatą produkcją, mamy mnóstwo nieszablonowych postaci, kilka tysięcy głów, dodajmy do tego zamki, dwa duże miasta oraz ogrom świata, który trzeba wypełnić. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, żeby gra wyglądała rewelacyjnie. I to nie jest zależne od platformy... Na PC moglibyśmy podnieść rozdzielczość, bo sprzęt jest mocniejszy, ale nie byłoby nas stać w tym czasie na zrobienie czegoś nowego, np. na przepisanie silnika renderującego, który byłby w stanie wyświetlić tak dużą ilość trójkątów. Może gra wyglądałaby bardziej gładko, gdybyśmy mieli lightmapy wnętrz, ale nie dalibyśmy rady jednocześnie zrobić dynamicznego oświetlenia w otwartym świecie. Zjedlibyśmy całą pamięć, nawet na pecetach.
Unifikacja platform istnieje – mamy jeden build, który jest dystrybuowany na każdą z nich, gra jest dokładnie taka sama, zasięgi rysowania traw są wszędzie identyczne. Różnice wynikają z tego, że np. GPU jest inaczej sparametryzowane na poszczególnych konsolach, co może powodować różnice np. w temperaturze barw.
A jak pecetowe ultra będzie się miało do konsol?
Będzie można znaleźć pewne małe różnice, np. we włosach Nvidii, ale one są bardzo wymagające graficznie, więc trzeba mieć mocną maszynę. To trochę niepolityczne, co powiem, ale w przyszłości będzie można włączyć tryb ubersamplingu, który przy premierze Wiedźmina 2 zabijał ten tytuł i teraz też zabije, więc nie chcemy tego na razie odblokowywać. Gra wygląda lepiej, ale ma absurdalne wymagania.
A wszystkie modele i tekstury są takie same?
Tak, jest tylko jedna wersja, bez tego nie bylibyśmy w stanie stworzyć gry na czas. Musielibyśmy ją rozebrać, budować i testować osobno na trzech platformach, co jest niewykonalne.
Owszem miło byłoby zobaczyć pełnię możliwości graficznych Wiedźmina, ale nie rozumiem i pewnie nigdy nie zrozumiem ludzi którzy o grze mówią przede wszystkim w kwestii grafiki.
Cieszyć będę się tym czego nie widać ;)
Ale odstawiając na bok kwestie techniczne to najlepsze w wiedźminie jest to, że każdy element/lokacja/misja/dialog robi wrażenie precyzyjnie dopieszczonego i oryginalnego. Nie ma tu tak jak w 99,99% gier, że coś wygląda jak wygenerowane z automatu w toku produkcji. Prawie brak typowych zapchajdziur dla nabicia czasu rozgrywki. W2 to dla mnie naprawde marka, że hej. Liczę, że 3-ka jeszcze podniesie poprzeczkę.
Co do gry to mi z racji posiadania minimalnego sprzętu pozostanie poogladać sobie filmiki, na maj już nie czekam inwestować 2000 zł w sprzet nie zamierzam
Wg tego:
"What's more interesting is that gaming industry insider 'shinobi602' reporting that the PCs that CD Projekt Red had setup with The Witcher 3 were "specced to consoles" or whatever that means."
Konfiguracja PC może oznaczać ciut więcej jak minimalne wymagania Wiedźmina 3. GF980 jest do wykluczenia jednakże 670ka miałaby sens.
A co do tematu... Wieśku do zobaczenia za jakieś 3 lata jak już mnie będzie stać na właściwy sprzęt...