Opcje znajdujące się w zakładce "efekty" mają nieco większy wpływ na to jak będzie wyglądał wyświetlany obraz oraz jak będzie się to przekładać na płynność wyświetlanej grafiki.
Generalnie: im niższych parametrów będzie wyświetlana grafika tym, płynniej będzie ona wyświetlana.
Jednak UWAGA, redukować te opcje warto w przypadku bardzo słabych komputerów. Na mocnych maszynach różnica w uzyskanym FPS'ie przy ustawieniach "Low" i "High" to około 5-10% w zależności od wyświetlanego obrazu. Przy FPS'ie rzędu 50+ nie ma to najmniejszego znaczenia - dlatego proponuję usawienia "High".
Opcje w tej zakładce odpowiedzialne są za:
- "View Distance" - obszar dookoła naszej postaci, w którym gra pozwala na generowanie obiektów/postaci, im większy tym z większego dystansu dojrzymy jakiegoś potwora oraz nasze pole widzenia się zwiększy. Opcja ma ta zauważalny wpływ na wydajność.
- "Environment Detail, Terrain Detail" - dokładność otaczającego nas świata. Mały wpływ na wydajność.
- "Texture Resolution, Texture Filtering" - jakość wyświetlanych tekstur na postaciach oraz obiektach. Zauważalna bardziej w przypadku postaci, przekłada się na dokładniejsze odwzorowanie naszego ekwipunku. Mały wpływ na wydajność.
- "Spell Detail" - jest to opcja związana z efektami graficznymi, które widzimy w momencie używania naszych umiejętności, głównie czarów. Opcję tę warto zredukować w potyczkach PVP, pozwoli to nam łatwiej widzieć naszych przeciwników jaki i wszystko co się dookoła nas dzieje. Mały wpływ na wydajność.
- "Ground Clutter" - są to wszelkiego rodzaju trawy, kwiatki czy też małe krzaki, obiekty z pojedyńczych tekstur. Opcje dotyczą obszaru w jakim są one widoczne jak i ich ilości. Mały wpływ na wydajność.
- "Shadow Quality" - opcja odpowiedzialna za jakość wyświetlanych cieni, od ciemnej plamy pod naszą postacią do bardziej realnie wyglądających cieni.
- "Specular Lightning" - efekty związane z oświetleniem i wszelkiego rodzaju odbiciami widzialnymi w grze, np: na wodzie lub ziemi. Mały wpływ na wydajność.
- "Full-Screen Glow Effect" - jest to opcja, która umożliwia uzyskanie efektu błyszczenia się niektórych obiektów w grze. Jej efekt da się wyraźnie zauważyć na poniższych zrzutach ekranu, z włączoną i wyłaczoną opcją. Mały wpływ na wydajność.