Testy przeprowadziliśmy na następujących platformach:
- zintegrowane układy graficzne UHD 630 (Core i5 8600K z pamięciami DDR4 3000 MHz), HD 630 (Core i3 7100 z pamięciami DDR4 2400 i 3000 MHz), Radeon R7 (A10-7870K z pamięciami DDR3 1866 MHz i 2400 MHz) oraz Radeon R7 po raz drugi (A12-9800E z pamięciami DDR4 2400 MHz)
- zewnętrzne karty graficzne - sprawdziliśmy dwie tanie karty graficzne, a konkretnie Sapphire Pulse RX 550 i RX 560 (obie w wersjach 2 GB) z procesorem Pentium G4560
Dirt Rally – 1920 x 1080, low, AA off
[klatki na sekundę] benchmark
Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB | 141 95 |
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB | 125 89 |
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz | 51 42 |
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz | 45 37 |
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz | 40 32 |
Core i5 8600K (95W) + DDR4 3000 MHz | 40 32 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz | 38 30 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 2400 MHz | 36 28 |
Core i5 8600K pod względem wydajności zintegrowanej grafiki dobija do A12-9800E, ale pamiętajmy, że jest od niego znacznie droższy oraz charakteryzuje się o wiele wydajniejszymi rdzeniami procesora. Gdy tylko w naszych rękach znajdzie się sprawny model Core i3 Coffee Lake natychmiast uzupełnimy wyniki.
Prey – 1920 x 1080, low
[klatki na sekundę]
Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB | 89 72 |
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB | 58 51 |
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz | 26 21 |
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz | 22 18 |
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz | 22 18 |
Core i5 8600K (95W) + DDR4 3000 MHz | 20 16 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz | 17 14 |
Żadna zintegrowana grafika nie umożliwia płynnej rozgrywki w Prey w rozdzielczości FHD. Możliwości UHD 630 są zgodne z oczekiwaniami.
For Honor – 1920 x 1080, low
[klatki na sekundę] benchmark
Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB | 89 68 |
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB | 59 46 |
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz | 26 20 |
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz | 24 18 |
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz | 23 18 |
Core i5 8600K (95W) + DDR4 3000 MHz | 17 13 |
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz | 15 12 |
Mamy tu bardzo podobną sytuację jak w Prey - nie ma mowy o płynnej rozgrywce.
Mniej wymagające gry jak CS:GO po prostu śmigają