Wydajność w grach
3DMark
3DMark
Fire Strike
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 10857 |
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) | 9186 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 8449 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 8034 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 6894 |
Zotac GTX 770 AMP! 2GB (1150/1800) | 6798 |
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) | 6690 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 6673 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 6144 |
Na rozgrzewkę sprawdziliśmy wydajność nowego akceleratora firmy Zotac w syntetycznym teście 3DMark. Wynik poniżej poziomu karty Radeon HD 7970 GE nieco nas zaskoczył – spodziewaliśmy się lepszego rezultatu. Również przewaga nad standardowo taktowanym układem GTX 770 jest stosunkowo niewielka.
Crysis 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 44 39 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 44 35 |
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) | 36 29 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 31 26 |
Zotac GTX 770 AMP! 2GB (1150/1800) | 28 24 |
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) | 27 23 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 27 23 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 25 21 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 24 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Zaawansowany silnik graficzny w Crysis 3 rzuca na kolana większość dostępnych dziś akceleratorów. Jak widzimy, tryb 2560x1600 jest grywalny na garstce kart kosztujących tysiące złotych. Zotac GeForce GTX 770 AMP! na tle innych wypadł dobrze, choć tak jak wspomnieliśmy, tak wysoka rozdzielczość jest zbyt wymagająca, aby można było komfortowo przechodzić kolejne etapy gry.
Dirt: Showdown - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 134 117 |
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) | 85 69 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 78 68 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 74 64 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 70 62 |
Zotac GTX 770 AMP! 2GB (1150/1800) | 64 54 |
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) | 61 53 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 61 53 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 51 45 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Choć Dirt: Showdown zawsze gorzej działał na kartach graficznych z układami GeForce, to w przypadku wysoko taktowanego GeForce GTX 770 nie ma większych problemów z zabawą w trybie obrazu 2560x1600. Zotac GeForce GTX 770 AMP! wyświetlał odpowiednią liczbę kl./s, aby można było mówić o przyjemnej rozgrywce w bardzo wysokiej rozdzielczości. Nie udało się jednak pokonać głównego rywala – HD 7970 GE.
Far Cry 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) | 61 44 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 59 42 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 44 39 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 42 38 |
Zotac GTX 770 AMP! 2GB (1150/1800) | 40 35 |
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) | 38 34 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 38 34 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 37 31 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 35 28 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Far Cry 3 stawia duże wyzwania kartom graficznym, zwłaszcza w rozdzielczości 2560x1600. Bohater artykułu generował obraz na granicy płynności, lecz w przypadku minimalnej liczby kl./s lepiej wypadł w porównaniu do Radeona HD 7970 GE.
Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) | 85 63 |
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 77 53 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 69 45 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 66 43 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 61 44 |
Zotac GTX 770 AMP! 2GB (1150/1800) | 58 41 |
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) | 56 40 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 56 40 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 54 36 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W tym przypadku mogliśmy komfortowo grać w trybie 2560x1600 i raczej nie było mowy o jakimś braku płynności obrazu. Bohater testu na tle innych kart GTX 770 nie oferował jakiejś widocznej przewagi. Przegrał również ze swoim głównym rywalem – Radeonem HD 7970 GE.
Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 32 29 |
Zotac GTX 770 AMP! 2GB (1150/1800) | 30 25 |
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) | 28 24 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 28 24 |
Sapphire HD 7970 Vapor-X 3GB (1050/1500) | 27 23 |
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) | 26 23 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro: Last Light w rozdzielczości 2560x1600 i maksymalnych detalach wygląda przepięknie. Gra świateł robi wrażenie, choć pochłania mnóstwo mocy obliczeniowej komputera, zwłaszcza karty graficznej. Podkręcony Zotac osiągał w naszym teście średnio 2kl./s więcej, niż model o standardowym taktowaniu.
Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe detale, FXAA, AF x16
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) | 57 45 |
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) | 45 37 |
GeForce GTX 690 4GB (915/1502) | 42 36 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 36 34 |
Zotac GTX 770 AMP! 2GB (1150/1800) | 32 25 |
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) | 30 26 |
Asus GTX 770 DCUII OC 2GB (1059/1753) | 30 23 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 30 23 |
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) | 27 22 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Karta firmy Zotac osiągała niewiele więcej w porównaniu do modelu referencyjnego. Przewaga wynosiła zaledwie 2 kl./s. Podobnie jak w innych przeprowadzonych pomiarach różnice są niedostrzegalne gołym okiem.