0x10c? Co to takiego?
Pamiętacie jeszcze wiadomość pt. Autorzy Minecrafta przygotowują 3 nowe gry? Zastanawialiśmy się wówczas, co też takiego wysmaży „Notch” po spektakularnym sukcesie zbudowanego z klocków Minecrafta, hitu studia Mojang.
Markus „Notch” Persson zdradził wreszcie tytuł kolejnego projektu, który ma wessać graczy równie mocno co Minecraft. Czy to się uda?
Orgiastyczne i ekscytujące logo nowej gry Notcha.
0x10c to tytuł nowej gry. Co prawda wygląda i brzmi jak kawałek wzoru, który ktoś zapomniał zetrzeć z tablicy, ale już wcześniej, przy okazji Minecrafta, wielu growych wieszczów śmiało się z Perssona, a jak się to skończyło, wszyscy doskonale wiemy. Kto nie wie, może przypomnieć sobie tekst zatytułowany Minecraft: kolejny rekord gry Markusa Perssona.
Co jeszcze kryje się pod tym melonikiem?
Tym razem Notch sięgnął po temat z gatunku klasycznego s-f, czyli kosmiczną epopeję, której początek datowany jest na alternatywny rok 1988. W rzeczywistości końca lat 80. ubiegłego wieku ludzkość dzieli się na szarą masę oraz megakorporację i bogaczy, czyli podobnie jak obecnie u nas, z tą różnicą, że technologicznie świat Notcha jest bardziej rozwinięty, możliwe są np. podróże międzygwiezdne. Politycznie świat nadal zmaga się z wyścigiem zbrojeń.
Nie wnikając głębiej w scenariusz, wyjaśnijmy, że jądrem pomysłu jest pewien błąd w urządzeniach służących do hibernacji. Otóż ludzie, którzy poddali się temu procesowi, zostali wybudzeni zdecydowanie za późno, roku pańskiego 281 474 976 712 644. Trochę zaspali bo międzyczasie wszechświat się zestarzał i właściwie dogorywa. W takich niewesołych okolicznościach do uniwersum 0x10c wkracza użytkownik, który otrzymuje statek kosmiczny o ograniczonych zasobach i możliwości wytwarzania energii. Zadaniem gracza ma być umiejętne dysponowanie skromnymi zapasami i przeżycie w ekstremalnie niekorzystnych warunkach.
Komputer pokładowy na statku użytkownika w grze 0x10c.
To nie wszystko. Na pokładzie gry znajdzie się m.in. rozbudowany system komputerowy umożliwiający sterowanie statkiem kosmicznym – wkrótce poznamy specyfikację komputera-matrioszki. Oczywiście nie zabraknie kosmicznych bitew a la Gra Endera, dawki inżynierii, penetrowania obcych układów słonecznych i planet, handlu, wydobycia surowców, itd.
Notch przewiduje bezpłatny tryb single i być może płatny (na zasadzie miesięcznego abonamentu) tryb multi. Podobnie jak w wypadku Minecrafta, szef Mojang wypuści na rynek wczesną wersję gry, dzięki czemu społeczność graczy będzie mogła się z nią zapoznać i wskazać w jakim kierunku należy podążać, aby tytuł był miodny.
Na razie nie wiemy jeszcze kiedy możemy spodziewać się 0x10c. Notch obiecuje jednak, że nie będziemy specjalnie długo czekać. W każdym razie projekt brzmi bardzo ciekawie. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Więcej o grach:
- Prototype 2: 11 powodów dla których musisz zagrać
- Darksiders II: Śmierci nie podskoczysz - koniecznie zobacz trailer
- Sniper: Ghost Warrior 2 - CryEngine 3 prezentowany przez City Interactive
- Microsoft Flight: pobierz grę za darmo (download)
- World of Warcraft: Mists of Pandaria - cztery nowe strefy (trailery)
Źródło: pcgamer
Komentarze
16A jeszcze w dawnych czasach były takie zabawy jak "corewars" - które przetrwało do dziś :) O corewars pisano w prasie branżowej oraz growej, m.in. bajtek, topsecret... było setki książek i opracowań, różne strategie i techniki... kto pamięta? :)
Właśnie według specyfikacji na oficjalnej stronie ten system jest bardzo prosty. Taki assembler dla początkujących.
Przyda się dobry zamiennik dla uniwersum X