Gigant branży elektronicznej rozrywki chce umocnić swoją pozycję i zyskać nowych klientów.
5,9 miliarda dolarów – tyle Activision Blizzard kosztowało nabycie firmy King Digital Entertainment. Dyrektor generalny, Robert Kotick, wierzy, że dzięki tej transakcji uda się stworzyć „największą i przynoszącą największe zyski firmę w branży elektronicznej rozrywki”.
Activision Blizzard to obecnie jeden z największych graczy w branży – do niego należą takie marki jak Call of Duty, Guitar Hero, Skylanders, Tony Hawk’s, Warcraft, Starcraft, Diablo czy King’s Quest. King Digital Entertainment z kolei jest jednym z liderów sektora gier mobilnych i społecznościowych, który w swoim portfolio ma między innymi Pet Rescue Saga, Farm Heroes Saga oraz – a właściwie przede wszystkim – Candy Crush Saga.
Jak zatem nietrudno się domyślić, przejęcie firmy King ma na celu przede wszystkim umocnienie pozycji Acitvision Blizzard na rynku oraz rozszerzenie działalności o platformy mobilne i społecznościowe. – „Z wspólną siecią ponad 500 milionów aktywnych użytkowników nasz potencjał jest ogromny. Jestem podekscytowany tym co możemy razem osiągnąć” – dodał Kotick.
W ubiegłym roku firma King wygenerowała ponad pół miliarda dolarów czystego zysku. Inwestycja niemal 6 miliardów dolarów powinna się zatem opłacić i szybko zwrócić. Najpierw jednak zgodę musi wyrazić irlandzki urząd. Przypuszczalnie transakcja zostanie sfinalizowana wiosną przyszłego roku.
Źródło: Game Industry, Activision Blizzard. Foto: m01229/Flickr
Komentarze
11