Firma Adobe udostępniła na swoich serwerach wersję beta 2 aplikacji Flash Player 10. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie wbudowana w odtwarzacz obsługa akceleracji sprzętowej realizowanej przez GPU komputera.
W oficjalnej informacji na stronie Adobe czytamy m.in.
Wykorzystując moc karty graficznej w sprzętowym przetwarzaniu obrazu, GPU compositing akceleruje kalkulacje komponowania bitmap, filtrów, trybów mieszania i budowanie sceny wideo szybciej niż byłoby to przeprowadzone jedynie z użyciem trybu programowego wykorzystując jedynie główny CPU komputera.
„Maluj” SWF’y w przeglądarce używając swojej karty graficznej wybierając ten nowy parametr HTML. Zawartość, którą stworzysz może działać szybciej i dać Ci swobodę pracy byś mógł tworzyć jeszcze więcej. Developerzy mogą włączyć bądź wyłączyć GPU surfacing do przeprowadzenie sprzętowego wspomagania dla każdego SWF z osobna w obrębie strony internetowej bez potrzeby ponownego kompilowania pliku SWF.
Uwaga użytkownicy Linux'a. Jeżeli chcecie przetestować tą wersję Flash Player'a musicie wyłączyć menadżera okien korzystającego ze sprzętowej akceleracji GPU np. Compiz, w przeciwnym razie odtwaracz będzie działał jedynie w trybie programowym. Jest to podyktowane jeszcze wczesną wersją Player'a. W finalnej wersji to uniedogodnienie ma zniknąć.
Komentarze
1