W trakcie trwających targów Computex, koncern AMD potwierdził, iż prowadzi intensywne prace nad zaimplementowaniem w swoich produktach obsługi technologii DirectX 11. Przedstawiciele firmy dodali iż wsparcie dla nowego API w kartach Radeon będzie gotowe wraz z premierą Windows 7 która może mieć miejsce 22 października.
W Tapei AMD zaprezentowało krótki pokaz możliwości. Demo DX11 zostało uruchomione w rozdzielczości 1360x746 pixeli i osiągnęło jedynie 30 fps. Nie ma co się dziwić niedużej liczbie klatek, AMD wykonało wafel krzemowy obsługujący nowy DirectX zaledwie kilka tygodni temu.
Ponadto firma AMD zaprezentowała publicznie wafel krzemu o wymiarach 300mm wykonany przez TMSC w technologii 40nm, obsługujący DirectX 11.
Trzy krótkie filmiki demo z prezentacji wafla krzemowego oraz DirectX 11 poniżej.
Źródło:TechConnect Magazine / Fudzilla
Computex 2009 : Więcej informacji z największych targów IT w Azji. |
Komentarze
32Co natomiast cieszy, to to, że w tym tempie szybko osiągnięta zostanie granica krzemu. Rynek się uspokoi i sprzęt potanieje ze względu na niski proces technologiczny. Pobór energii spadnie, wydzielane ciepło razem z nim. Producenci coraz poważniej zaczną myśleć o grafenie, względnie czym innym. Jednak do tego to jeszcze parę lat.
Moim ideałem byłby high-endowy desktop, do zasilania którego wystarczyłby 60W zasilacz laptopowy. Może kiedyś ;)
Chyba to trochę na wyrost i za szybko.Powinni raczej skupić się na współpracy z producentami gier w kwestii optymalizacji pod istniejące biblioteki,szczególnie dx 10 i 10.1 bo tu nie jest najlepiej.
W Tesselacji chodzi o plynne redukcje ilosci detali wraz z odlegloscia od kamery. Dzieki temu karta nie marnuje czasu na renderowanie z duza dokladnoscia malo widocznych fragmentow sceny.
Dzieki temu mozna moc wykorzystac na np zwiekszenie ilosci polygonow calej sceny.
To nie jest to samo co LOD (level od detail) czyli zmiana szczegolowosci modeli wraz z odlegloscia. Bo tesselacja dziala na calym obiekcie (jeden jego fragment moze byc renderowany z inna dokladnoscia niz inny fragment). I jest wykonywana wpelni na GPU.
My chcemy lukow ! ;-)
bardzo kiepska jakość filmu
Nie widać w ogóle tego direct 11 tylko 9
W dzisiejszych czasach pęd do wprowadzania nowych rozwiązań zarówno hard jaki softwarowych jest olbrzymi bo to dobry biznes. Ale składanie PC za pare tysięcy po to żeby zobaczyć efekt falującej wody w BIOSHOCK, który był możliwy do osiągnięcia już sporo lat temu, jest conajmniej zabawne. Optymalnym wyborem przy składaniu PC w takich czasach wydaje się wybieranie wszystkiego ze środkowej półki, na co są już spore przeceny, a co nie ustępuje aż tak bardzo segmentowi high end.