AMD TressFX: technologia zwiększy realizm wyświetlanych włosów w grach komputerowych
Technologia AMD TressFX pozwala dostosować zachowanie się włosów do siły grawitacji, ruchów głowy i siły wiejącego wiatru jak w grze Tomb Raider.
Wczoraj pisaliśmy o tajemniczej zapowiedzi technologii AMD TressFX, natomiast dzisiaj jest już wszystko jasne i wiemy co przygotował dla nas gigant z Sunnyvale.
Technologia TressFX ma za zadanie zwiększyć realizm wyświetlanych włosów, a więc jednych z najbardziej skomplikowanych obiektów w grafice trójwymiarowej. Fryzura bohatera tworzona jest przez tysiące długich elementów, z których każdy rzuca swój cień i wymaga zaawansowanych metod wygładzania krawędzi. Ponadto ich położenie musi być na bieżąco synchronizowane z ruchami postaci.
Koncern AMD, wspólnie z firmą Crystal Dynamics, postanowił opracować pierwszą na świecie technologię renderowania włosów w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to bazuje na języku DirectCompute, który zajmuje się przetwarzaniem obliczeń przez procesor graficzny, wykorzystujący architekturę GCN (Graphics Core Next).
Dodatkowo producent zastosował tutaj techniki Order Independent Transparency (OIT) oraz Per-Pixel Linked-List (PPLL). W efekcie możliwe jest dostosowanie zachowania się włosów do siły grawitacji, ruchów głowy bohatera czy siły wiejącego wiatru.
Teraz już wiadomo jaka nowa technologia zostanie zastosowana w grze Tomb Raider
Pierwszą grą, która wykorzystywać będzie technologię TressFX, jest nadchodzący Tomb Raider. Poniżej możecie zobaczyć porównanie fryzury Lary Croft przed oraz po zastosowaniu nowej techniki renderowania włosów. Prawda, że widać różnicę?
Kliknij na obrazek, aby go powiększyć
Kliknij na obrazek, aby go powiększyć
Kliknij na obrazek, aby go powiększyć
Po lewej standardowe włosy, a po prawej wykorzystujące technologięTressFX
Źródło: AMD
Komentarze
76miedzy innymi dlatego łyse postacie wyglądają lepiej w grach niż te z włosami, z tym może będzie krok do przodu do realistyczności.
Sami zobaczcie - Lara jest pokrwawiona i poobijana, tymczasem włosy ma piękne i lśniące. 'Trochę' psuje to klimat i odejmuje realizmu. Coś jak w starych filmach przygodowych, gdzie bohater spada do wody, pada ofiarą lawiny, na koniec tratuje go stado koni i wpada w huragan - a po wszystkim nadal ma idealną fryzurę i nieskazitelny 'strój roboczy'.
Teraz placzcie Physx'owcy, bo takich fajowych wlosow se nie zopbaczycie
1. Na obrazku widać pogodę ? deszcz a włosy dalej powiewają jakby były suche, no w sumie nie widać ze są mokre.
2. Postać cała mocno brudna a włosy piękne lśniące.
3. No dobra tu nic nie mogę powiedzieć o wiele wiele ładniej wygląda
ale tak czy inaczej przymykając oko na parę błędów to super wyglądają te efekty włosów na każdym z tych obrazków, zobaczymy czy przełoży się to później na inne jakieś zwierzęta. potwory.
Usuneli jej silikony....:)
Gra ciekawa, ładna (!!!) i przyjemna, ale wymagania ma....na GTX670 i i7 2600k w cut scenkach jak jest pokazana Lara to fps spada do nawet 10ciu klatek obciążając przy tym karę w 100%! wszystko przez te cudowne włosy ^^ pewnie na kartach AMD będzie to zupełnie inaczej wyglądać (ta płynność animacji w cut scenkach), gdyż to jest ich technologia.
Kapitalnie gra chodzi ładnie, czasami jest 25 klatek, ale na ogół powiedziałbym, że to okolice 45+ fps podczas rozgrywki, w cut scenkach jak już mówiłem...bywa różnie, czasem 20, czasem 15, a czasem jeszcze mniej (tylko w przypadku, gdy na ekranie jest sama lara z baardzo bliska - jej twarz), ale nawet 30fps nie jest jakieś szarpiące, zresztą to nie gra typu fps, że ciągle trzeba lecieć do przodu.
Kapitalnie polecam grę, jest warta ogromnej uwagi!
Zapewne bedzie to opcja przy pelnych efektach, czyli zeby komfortowo pograc wydamy z 1,5-2k. :/
Ps. szkoda ze nie mozna zaznaczyc 2 opcji w ankiecie :{