AMD również pracuje nad raytracingiem w grach - firma skupi się na wsparciu dla programistów
Producent nie tylko zapowiedział nowe funkcje w swoich narzędziach, ale też potwierdził współpracę z Microsoftem, który pracuje nad interfejsem DirectX Raytracing.
Jeżeli śledzicie nasze newsy ze świata gier, pewnie wiecie o wczorajszej prezentacji technologii Nvidia Real-time Ray Tracing. Okazuje się, że AMD nie odpuszcza tematu i również chce się przyczynić do polepszenia realizmu w grach. Producent tutaj jednak bardziej skupia się na pomocy programistom, którzy będą tworzyć nowoczesne gry z raytracingiem.
Przede wszystkim producent zapowiedział wprowadzenie wsparcia dla raytracingu w swoich narzędziach - silniku ProRender oraz Radeon GPU Profiler 1.2.
W pierwszym przypadku zapowiedzi wyglądają całkiem obiecująco. Wiemy, że rozwiązanie stosowane w silniku ma łączyć raytracing w czasie rzeczywistym oraz tradycyjną rasteryzacją - połączenie to pozwoli zachować odpowiedni kompromis między jakością animacji a wykorzystaniem zasobów sprzętowych.
Jeżeli chodzi o Radeon GPU Profiler, nowa wersja narzędzia przede wszystkim wprowadza obsługę RenderDoc, a więc jednego z popularniejszych debuggerów graficznych.
To jednak nie koniec rewelacji, bo producent zapowiedział współpracę z Microsoftem, który tworzy interfejs DirectX Raytracing (DXR). W oficjalnym oświadczeniu czytamy:
„AMD współpracuje z Microsoft, aby pomóc zdefiniować, ulepszyć i wesprzeć przyszłość technologii DirectX 12 i „raytracingu”. Dzięki solidnej, systemowej i przyszłościowej podstawie programowania graficznego AMD pozostaje w awangardzie rozwoju nowych modeli programistycznych i innowacji interfejsów programowania aplikacji (API). Nie możemy się doczekać rozmów z deweloperami gier na temat ich pomysłów i opinii związanych z komputerowymi (PC) technikami „raytracingu” i stosowaniem ich do poprawienia jakości obrazu, uzyskiwania nowych efektów wizualnych oraz poprawy wydajności.”
Warto dodać, że w środę na targach Game Developers Conference producent ma zaplanowaną konferencję związaną z tematem ray-tracingu w czasie rzeczywistym (Real-Time Ray-Tracing Techniques for Integration into Existing Renderers). Być może wtedy dowiemy się czegoś więcej o nowych funkcjach.
Źródło: AMD, AnandTech
Komentarze
26Niektórzy zastanawiają się co napisać by miało to jakikolwiek sens i pasowało do teorii.
czyli jak nie mamy pomysłu to powiedzieć to powiedzmy coś co nie jest oczywiste, nie jest do sprawdzenia ale zawiera słowo awangarda, przyszłościowej, innowacji.
Booom.
To sie nazywa PR.
No o to chodzi, tak jak pisałem wcześniej, jest zdecydowanie za wcześnie na typowy RayTracing w grach bo zapotrzebowanie na zasoby sprzętowe zabije opłacalność tego rozwiązania.
Jeśli AMD zaproponuje dobry kompromis jakość/wydajność to mam nadzieję że MS zaadoptuje do w DX12.
Tak więc zacytuje: "Już po naszym artykule, zresztą niejedynym, w którym napisano o problemie, obie firmy zajmujące się tym monitorem, AMD i BenQ, stwierdziły, że problem leży w oprogramowaniu urządzenia, a konkretnie w tym, że po włączeniu FreeSync w monitorze wyłącza się funkcja AMA (Advanced Monitor Accelerator). AMA to w nomenklaturze BenQ po prostu funkcja overdrive, czyli dopalacz pikseli przyspieszający zmianę koloru poszczególnych pikseli, na przykład po to, aby wyeliminować ghosting. "
Tak przy okazji mamy już FreeSync2 też zalinkujesz coś ciekawego? (retoryka).