Sprzedaż komputerów w Japonii spada już od pięciu kwartałów, co bardzo pomaga liczykrupom z IDC przepowiadać rychły koniec rynku komputerów osobistych w kraju kwitnącej wiśni. Analitycy z IDC gładzą swoje długie brody i rozmyślają czy rynek japoński będzie pierwszym, na przykładzie którego zobaczymy zmniejszenie popularności pecetów.
Masahiro Katayama, jeden z głównych pracowników IDC, powiedział, że rynek domowych komputerów osobistych traci swoją popularność na rzecz takich segmentów jak płaskie telewizory i telefony komórkowe.
Dodał także, że tendencja ta raczej nie ustanie, a już słychać, że wyniki sprzedaży wielkich firm takich jak NEC czy Sony można porównać do skoku na „dechę” do wody.
Firma Hitachi już zdążyła zapowiedzieć, że wycofuje się ze swojego domowego rynku komputerów osobistych. Katayama powiedział, że w dzisiejszych czasach nikomu już nie imponują wielkie dyski twarde i coraz szybsze procesory. Teraz wszyscy chcą tylko większych telewizorów i więcej gadżetów w postaci telefonów komórkowych.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!