Firma z Cupertino zdobyła to prestiżowe wyróżnienie 3 raz z rzędu. Co więcej, konkurencja została daleko w tyle.
Interbrand opublikował kolejny ranking Best Global Brands, w którym ujmowane są najbardziej wartościowe marki świata. Kto załapał się do tego prestiżowego zestawienia anno Domini 2015?
Zdecydowany prym wiodą firmy z branży technologicznej oraz motoryzacyjnej, których w zestawieniu Best Global Brands 2015 pojawiło się najwięcej. Nie jest też zaskoczeniem, że zdecydowanym liderem, i to już po raz kolejny, okazało się Apple. Wartość firmy z Cupertino szacuje się na nieco ponad 170 miliardów dolarów.
Na drugiej pozycji wylądowało Google, a podium uzupełnia Coca-Cola, z wynikami odpowiednio około 120 i około 78 miliardów dolarów. W czołowej dziesiątce znalazło się jeszcze kilka firm, o których dość często możecie na naszych łamach czytać.
Pierwsza 10-tka Best Global Brands 2015:
- Apple
- Coca-Cola
- Microsoft
- IBM
- Toyota
- Samsung
- General Electric
- McDonald's
- Amazon
W rankingu ujętych zostało łącznie aż 100 firm. Pełną ich listę zobaczyć możecie na przygotowanej przez Interbrand stronie, gdzie natraficie na wielu innych znajomych z naszej branży. Warto zwrócić uwagę na pozycję 23. Okupuje ją Facebook, który osiągnął od zeszłego roku największy wzrost wartości (aż 54%).
Źródło: interbrand, plus.google
Komentarze
9170 miliardów dolarów to szacowana (abstrakcyjnie) wartość MARKI Apple a nie firmy Apple, która obecnie jest warta ponad 600 miliardów dolarów na giełdzie.