Jest to zasługa nie tylko doskonale sprzedających się produktów, ale również tego, że klienci po prostu się z nimi utożsamiają.
Sympatyzujecie z Apple? Nie ma co ukrywać, że nie jest to u nas szczególnie lubiana firma, ale nie da się też zaprzeczyć, że cały czas pojawiają się kolejne powody, dzięki którym osoby z nią związane mają się z czego cieszyć. Zapewne nie inaczej będzie tym razem.
Interbrand opublikował ranking najlepszych marek 2014 roku (Best Global Brands 2014). Zapewne już się domyślacie, że to właśnie firma z logo nadgryzionego jabłka znalazła się na pierwszej pozycji. Jest to zasługa nie tylko doskonale sprzedających się produktów, ale również tego, że klienci po prostu się z nimi utożsamiają i właściwie nie myślą o tym, by sięgnąć po rozwiązania konkurencji.
Ranking obejmuje 100 firm i warto podkreślić, że a 13 z nich związanych jest z branżą nowych technologii. Tylko w pierwszej dziesiątce, prócz Apple, znalazło się jeszcze miejsce dla Google, IBM, Microsoftu i Samsunga.
Pierwsza 10-tka Best Global Brands 2014:
- Apple
- Coca-Cola
- IBM
- Microsoft
- General Electric
- Samsung
- Toyota
- McDonald's
- Mercedes-Benz
Pełen raport znaleźć możecie na przygotowanej przez Interbrand stronie. Warto zwrócić w nim uwagę na pozycję Facebooka, który notuje gigantyczny wzrost zysków i za rok powinien być zdecydowanie wyżej.
Źródło: bestglobalbrands., keskenkaiken
Komentarze
21Tak to już jest na rynku :)
Na jakiej podstawie?
Dla mnie jednym z najlepszych wyznaczników jest odsetek ludzi mieszkających na Ziemi, którzy kojarzą daną markę. I pod tym względem, jak już zostało wspomniane, Coca-Cola jest absolutnym liderem. Nie sądzę, aby ponad 94% społeczeństwa znało Apple, szczególnie w krajach 3 świata. My się zaliczamy do tego a nadal większości osób nie stać na oryginalne urządzenia z jabłuszkiem - w przeciwieństwie do puszki coli.
Trzeba zauważyć, że w USA Apple stoi najmocniej. Interbrand jest firmą z USA, więc normalne że raport jest publikowany w oparciu o dane z USA.
W branży IT nie ma nieśmiertelnych, jeszcze kilkanaście lat temu słowo Yahoo czy Geocities było synonimem internetu a Nokia telefonu, nikt przy zdrowych zmysłach by się wtedy o 5zł nie założył, że te firmy będą strugać krasnale ogrodowe w 2014.
Oczywiście istnieją ludzie, których zwyczajnie nie stać na porządny sprzęt (szczególnie w Polsce), ale nie powinno to rzutować na opinię.