Można pomyśleć, że sądzenie się to jedno z głównych zajęć firmy Apple. Po procesach z firmami Noki, Samsung i mnóstwem innych przyszedł czas na sprawę z iCloud Communications, której nie podoba się wykorzystanie nazwy iCloud jako określenia opisującego najnowszą usługę firmy z Cupertino.
Uwagi te nie są bezpodstawne, gdyż firma ma nie tylko taką samą nazwę jak nowa usługa Apple, ale też oferuje bardzo podobny produkt. Zdaniem prawników iCloud Communications, ich firma traci przez to na wartości, gdyż z racji popularności firmy Apple, nikt nie zwraca uwagi na to, kto wprowadził iCloud jako pierwszy.
Firma iCloud Communications domaga się od Apple odszkodowania o nieznanej wysokości, natychmiastowego zaprzestania używania nazwy iCloud oraz zniszczenia materiałów promocyjnych tej usługi. Sprawa jest o tyle ciekawa, że Apple już wykupiło prawa do marki iCloud od firmy Xcerion, która była jej jedynym właścicielem.
Sprawa zapewne zakończy się szybką ugodą i sporym odszkodowaniem na rzecz poszkodowanej firmy.
Więcej o Apple:
- Prezentacja iOS 5 - 200 zmian
- iCloud, czyli Apple buja w obłokach
- Apple Mac OS X Lion ma aż 250 nowych funkcji
Źródło: The Next Web
Komentarze
3No więc jak widać spór o nic, a iCloud communications szuka reklamy.
"Uwagi te nie są bezpodstawne, gdyż firma ma nie tylko taką samą nazwę jak nowa usługa Apple, ale też oferuje bardzo podobny produkt"
chyba nawet nie raczyl zajrzec na na strone firmy iCloud Communications, ktora to sama sie okresla jako swiadczaca uslugi taniej telefonii internetowej - "Since 1985, iCloud Communications has been a local and long distance telephone provider." - Na tejze stronie nie ma zadnej wzmianki o tym aby firma kiedykolwiek swiadczyla uslugi przechowywania danych w chmurze, czyli defacto nie oferowala produktu podobnego do uslugi Apple. Oczywiscie firma posiada w ofercie uslugi hostingowe oraz bazodanowe ale sa one przeznaczone i powiazane z uslugami VOIP.
Pozostaje jeszcze podobienstwo nazwy Apple kupilo marke iCloud istniejaca od 2001r i wyglada na to ze firme iCloud Comm. fakt istnienia podobnej z nazwy marki nie przeszkadzal przez 10 lat, z czego mozna wywnioskowac ze firma szuka darmowego rozglosu i reklamy, za tydzien lub dwa nie bedzie tematu, a za rok przeczytamy ze proces zakonczyl sie ugoda ot tak to w USA wyglada.