Nowy RTS studia Oxide Games przekraczać ma kolejną granicę - zobaczymy całe wojny w czasie rzeczywistym.
Przed kilkoma dniami studio Oxide Games zapowiedziało i zaprezentowało swoją nową strategię czasu rzeczywistego – Ashes of Singularity. I choć w przypadku tego gatunku najczęściej rozpisujemy się na temat jednostek i zastosowanych systemów, tutaj zatrzymać się należy przy stanowiącym podstawę Ashes autorskim silniku Nitrous. Dzięki niemu bowiem mamy zobaczyć potyczki „na niespotykaną dotąd skalę”.
Dzięki silnikowi Nitrous podczas zabawy w Ashes of Singularity na ekranie zobaczymy tysiące jednostek. Co jednak najważniejsze, każda, nawet najmniejsza z nich, będzie miała swój własny i niezależny system broni, a każdy strzał będzie „jedyny w swoim rodzaju” dzięki modelowi balistycznemu.
„Skala Ashes wymusiła na nas stworzenie nowego typu silnika 3D” – powiedział Dan Baker, grafik Oxide Games. – „Chcieliśmy bowiem stworzyć grę, która pozwoli przedstawić nie tylko bitwę, ale i całą wojnę w czasie rzeczywistym, z tysiącami niezależnych jednostek wykonującymi swoje zadanie jednocześnie”.
Obsłużenie tego wszystkiego ma być możliwe dzięki wykorzystaniu bibliotek DirectX 12 oraz technologii AMD Mantle. I to właśnie ten ostatni producent szczególnie chciał się pochwalić Ashes of Singularity. Cóż, zdecydowanie nie mamy mu tego za złe.
Czym jednak w ogóle jest Ashes of Singularity? To strategia czasu rzeczywistego w klimatach science-fiction, która przenosi gracza do odległej przyszłości. Po wynalezieniu niezwykle zaawansowanej sztucznej inteligencji ludzkość porzuciła swoje pełne niedoskonałości biologiczne ciała, zamieniając je na systemy elektroniczne. W tym samym czasie jednak technologia wytworzyła swoją własną rasę, z którą przyjdzie nam walczyć o przetrwanie.
Sama rozgrywka będzie raczej typowa. Będziemy zbierać surowce, rozbudowywać miasta, tworzyć jednostki, udoskonalać je i toczyć pojedynki. Zamiast niewielkich map, bitwy rozgrywać będą się jednak na potężnych obszarach, nawet całych planetach. Dzięki swojej skali zabawa ma się nie nudzić zbyt szybko. Oprócz kampanii dla jednego gracza dostępny będzie też tryb multiplayer.
Premiera prawdopodobnie odbędzie się jeszcze w tym roku. Wyłączną platformą docelową są komputery osobiste.
Źródło: IGN, RockPaperShotgun
Komentarze
15- AMD zapowiedziało intensywny udział w tworzeniu OpenGL next (Vulkan)
- AMD zapowiedziało udostępnienie całej swojej wiedzy o Mantle i jego API oraz dokumentacji i źródeł dla OpenGL NEXT (Vulkan)
- Khronos ogłusza postanie nowego niskopoziomowego API Vulkan (OpenGL NEXT)
- GDC - Pierwsze dema technologiczne (Qualcomm)
- GDC – Valve ogłasza, że Vulkan (OpenGL NEXT) domyślnie w ich Source 2
* Valve tworzy otwarte sterowniki dla układów GPU Intela z obsługą Vulkan!
* Valve nawiązuje współprace w sprawie debuggerów do API Vulkan
* Dota 2 na Linuksie i GPU Intela z ogromnym boostem wydajnościowym na Vulkan
* Pokaz dema technologicznego na Dota 2 for Linux na API Vulkan
* API Vulkan domyślnie u Valve, BLIZZARD, Epic, Unity i innych
- AMD przyszłość Mantle niepewna, deweloperzy chcący go niech skupią się na DX12 i Vulkan
- Vulkan prawdopopodobnym następcom Mantle
- Wyprzedaż Steam z okazji SteamOS Linux sale
* Wiedźmin 3 zapowiedziany dla Linuksa
* Evolve dla Linuksa
* Shadow of Mordor dla Linuksa
* Batman Arhkam Knight dla Linuksa
* PAYDAY 2 dla Linuksa
* Total War: Attila dla Linuksa
* Total War: ROME 2 dla Linuksa
* Torchliht II dla Linuksa
* Magicka 2 dla Linuksa
* Saints Row 4 dla Linuksa
* Company of Heroes 2 dla Linuksa
* GRID autosport dla Linuksa
Dying LIght już śmiga na Linuksie
and many many more
- Valve prezentuje kilka SteamMachines (konsola+komputer)
- Linux/SteamOS ma już więcej działających gier niż Xbox One i PS4 razem wzięte!
- Valve prezentuje finalny wygląd kontrolera Steam
- Valve zapowiada SteamLinuk i SteamVR
Future is Linux by Gabe Newell
30 klatek na 2 kartach graficznych? A potem taki blaszakowiec wszędzie wrzeszczy jak mu wszystko chodzi w 4K i 120fps.