Zapewne większość z Was pamięta dni świetności Atari, pod której szyldem swego czasu ukazawało się całkiem sporo hitów. Niestety, od jakiegoś czasu firma ta ma spore kłopoty finansowe. Nie oznaczały one na szczęście całkowitego jej bankructwa, jednak zmusiły zarząd Atari do podjęcia dość kontrowersyjnych decyzji. I tak w marcu tego roku Atari sprzedało wszystkie swoje udziały w firmie dystrybucyjnej - Distribution Partners, powołanej do życia w 2008 roku wspólnie z firmą Namco Bandai (które już wcześniej kupiło 34% udziałów w Distribution Partners). Z uwagi na fakt, iż aktualnie Atari nie posiada żadnej sieci dystrybucyjnej w Europie wycofuje się całkowicie z tego rynku, zaś marka Atari staje się marką amerykańską. Innymi słowy wszystkie przyszłe produkcje Atari będą wydawane pod tym właśnie szyldem na terenie Ameryki Północnej. W Europie zaś ich dystrybucją zajmie się Namco Bandai (za pośrednictwem Distribution Partners).
Nie wiadomo jeszcze jak ta zmiana wpłynie na polski rynek i dystrybucję tytułów Atari na terenie naszego kraju. Do tej pory bowiem gry Atari wydawane były przez CDProjekt, zaś dystrybucją gier Namco Bandai zajmowała się Cenega Poland. Możliwe więc, że czekają nas w tym roku dalsze niespodzianki.
Komentarze
2Dla mnie nazwa ATARI w produkcji gier była nieudanym marketingowym chwytem. Zawsze bardziej ta nazwa będzie kojarzyła mi się ze sprzętem.
Cóż - kryzys, a to dopiero początek.