ATI prezentuje Havok Cloth - część multiplatformowego silnika fizyki
Havok (własność Intela) wraz z ATI zaprezentowały pierwszy element nowego multiplatformowego silnika fizyki. Jest nim Havok Cloth. Silnik ten pozwala na realistyczną prezentację zachowania materiałów (ubrań) czy włosów. Jest on częścią otwartego standardu OpenCL, dzięki czemu obsługiwany będzie przez karty graficzne różnych producentów.
Obecnie Havok Cloth może wykorzystać możliwości kart graficznych ATI Radeon dzięki technologii ATI Stream. W przyszłości obsługa zostanie dodana do kart NVIDII (obsługujących CUDA), a może także innych producentów (S3 Chrome, Intel Larrabee)
Silnik ten może być także realizowany przez CPU (podobnie jak PhysX), jednak nie należy wtedy oczekiwać zbyt dużej wydajności. Film prezentujący możliwości nowego silnika można obejrzeć na kanale OpenCL.
Pierwsze gry wykorzystujące Havok Cloth mają pojawić się już wiosną tego roku.
Komentarze
24Pewnie jak OpenCL zostanie wprowadzonu juz na dobre w swiecie komputerowym. NVIDIA tez zmieni swojego PhysXa tak zeby byl obslugiwany przez wszystkie karty... jednak - bedzie tu juz o wiele bardziej przed ATI, bogatsza w doswiadczenie, gry i wsparcie developerow.
Jak bedzie naprawde - zobaczymy :)
ps.. jakosc fizyki glownie zalezy od programistow :)
Physx to "tylko" narzedzie...
"Film prezentujący możliwości nowego silnika można obejrzeć na kanale OpenCL."
Na końcu tego zdania miało się chyba znaleźć wyrażenie YouTube.
Mój news został dość znacznie zmofykikowany, ale jak widać nie przyniosło to samych korzyści bo pojawił się śmieszny błąd.
U mnie wyglądało to tak: "...można obejrzeć pod adresem - link". Zamiast link był podany odnośnik do YouTube, nie wstawiałem embeda filmu.
Dlatego właśnie napisałem tamten komentarz, bo niedość że news pojawił się w serwisie po ponad 24h, to jeszcze został mocno zmodyfikowany i do tego z błędem.