Poranek 21 marca 2019 roku rozpoczął się dla klientów Virgin Mobile Polska niemiłą niespodzianką – brak zasięgu dotyczy użytkowników z całego kraju.
Aktualizacja, godz. 15.45: Trwało to wiele godzin, ale wreszcie awaria została usunięta. Jeśli wasze telefony dalej pokazują brak zasięgu, to prawdopodobnie powinien wystarczyć restart urządzenia lub wyjęcie i włożenie z powrotem karty SIM. Firma Virgin Mobile Polska oficjalnie potwierdziła bowiem, że „wszystkie usługi wróciły już do normy” – można wysyłać i odbierać SMS-y, prowadzić rozmowy i korzystać z Internetu mobilnego.
„Pragniemy przeprosić wszystkich naszych klientów, którzy w dniu dzisiejszym pozbawieni byli dostępu do naszych usług. Była to pierwsza w historii Virgin Mobile tak poważna awaria, która dodatkowo miała miejsce w środku nocy. Bierzemy odpowiedzialność za tę sytuację i zrobimy wszystko, co niezbędne, aby nie powtórzyła się w przyszłości” – skomentowała Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.
Największy wirtualny operator w Polsce potwierdził, że przyczyną był „błąd komunikacji między systemem bilingowym Virgin Mobile a siecią radiową” i zapowiedział, że każdy klient otrzyma przeprosinowy prezent. Szczegóły na ten temat zostaną przekazane SMS-owo.
Aktualizacja, godz. 13.15: Wciąż walczący z problemem operator Virgin Mobile Polska poinformował na Facebooku, skąd ten brak zasięgu u tysięcy użytkowników. Otóż awaria swoje źródło ma w „komunikacji między systemem Virgin Mobile a siecią radiową”.
Dodajmy, że niektórym udało już zalogować się do sieci, więc rzeczywiście wygląda na to, że usterka jest stopniowo usuwana. Przypominamy o restartowaniu urządzeń, co może być konieczne do odzyskania łączności.
Aktualizacja, godz. 12.40: Awaria w Virgin Mobile jest powoli usuwana. Użytkownicy, którzy cierpią na brak sieci, są zachęcani przez przedstawicieli operatora do restartowania telefonów (lub wyjmowania i wkładania karty SIM). Powoli problem powinien więc znikać.
Aktualizacja, godz. 10.25: Awaria trwa i wygląda na to, że problem jest poważniejszy, bo po tylu godzinach użytkownicy nadal skarżą się na brak zasięgu. Z komentarza przedstawiciela Virgin Mobile Polska wynika jednak, że prace nad usunięciem usterki trwają, ale nie wiadomo kiedy uda się je zakończyć.
Aktualizacja, godz. 08.50. Przedstawiciele Virgin Mobile Polska zaczęli odpowiadać użytkownikom na Facebooku. Poinformowali, że brak sieci jest spowodowany „przejściowymi problemami z działaniem sieci”. Nie wyjaśnili na czym polegają te problemy, ale prace nad ich eliminacją już trwają.
News oryginalny: Jeśli masz numer w Virgin Mobile, od rana 21 marca 2019 możesz mieć trudności, a właściwie brak możliwości połączenia z siecią.
Ogólnopolska awaria Virgin Mobile 2019
Największy wirtualny operator w naszym kraju milczy, ale na brak sieci na Facebooku skarżą się użytkownicy z całego kraju. Nie mogą zadzwonić, wysłać SMS-a ani nawet skorzystać z Internetu mobilnego. Działają tylko połączenia alarmowe.
Virgin – brak zasięgu od rana
Pierwsze komentarze na ten temat pojawiły się w czwartek w godzinach porannych. Obecnie pod ostatnim wpisem jest ich już ponad 400, a wymieniane miasta to między innymi Kraków, Wrocław, Lublin, Białystok, Gdynia, Suwałki, Opole czy Łódź.
Virgin - awaria. Co się dzieje i kto ponosi winę?
Firma Virgin Media Polska jak dotąd nie skomentowała sprawy, więc nie wiadomo, co się dzieje i kiedy awaria zostanie wyeliminowana. Sprawę skomentował za to rzecznik sieci Play, który wyjaśnił, że wina nie leży po jej stronie. Wygląda więc na to, że coś niedobrego stało się z samym Virgin.
Będziemy śledzić sytuację i gdy czegoś się dowiemy, znajdziecie tutaj informacje.
Komentarze
15I tak skończy się co najwyżej: "przepraszamy za usterkę, która nastąpiła z nieustalonych (w domyśle nie leżących po naszej stronie) przyczyn. pracujemy (minęło, więc głęboko odetchnęliśmy) nad ustaleniem przyczyn awarii i dołożymy wszelkich (żadnych, po prostu zapomnijmy o tym) starań aby podobna sytuacja nie zdarzyła się w przyszłości (czyli jest kwestią czasu, gdy znowu się stanie, więc bądźcie przygotowani). stało się, trudno; i co nam zrobicie?".
Przy tak małej ilości jeszcze mają awarię ?
Przy tak małej ilości jeszcze mają awarię ?