Wie to tylko 1/3 rodziców, a powinno więcej. Tak Polacy dbają o bezpieczeństwo dzieci online
Jak wynika z tegorocznego badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, tylko 1/3 rodziców jest zaznajomiona z narzędziami służącymi do ochrony ich pociech przed zagrożeniami w sieci.
W researchu ClickMeeting 9 na 10 badanych rodziców wyraziło zaniepokojenie kwestią bezpieczeństwa najmłodszych w internecie. Tylko 7 proc. respondentów nie obawia się takich zagrożeń. Jednocześnie zaledwie 56 proc. jest zainteresowanych poprawą ochrony dzieci w czasie ich aktywności online.
1/3 rodziców zna narzędzia chroniące bezpieczeństwo dziecka w sieci
Jedynie jeden na trzech rodziców zna narzędzia służące do ochrony jego dziecka w sieci i planuje z nich skorzystać. 27 proc. nie zna takich środków, ale zamierza to zmienić. Z kolei 7 proc. respondentów nie wie o tym nic i nie zamierza używać tego typu narzędzi.
– Bezpieczeństwo w sieci jest bardzo istotne, szczególnie w kontekście najmłodszych użytkowników. Świadomość rodziców na temat cyberzagrożeń bez wątpienia rośnie, jednak warto systematycznie aktualizować wiedzę, ponieważ świat ulega szybkim przemianom. Technologia daje najmłodszym wiele możliwości, m.in. ułatwia zdobywanie informacji. Warto wspierać rozwój swoich dzieci, pamiętając przy tym o ich bezpieczeństwie. Dlatego jako ClickMeeting dokładamy wszelkich starań, by podczas wydarzeń na naszej platformie uczestnicy i ich dane były maksymalnie zabezpieczone – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager z ClickMeeting.
Jak rodzice chronią dzieci w internecie? Najczęstsze odpowiedzi
43 proc. ankietowanych uważa, że zawsze dba o prywatność ich dzieci online, a 48 proc. stara się robić to jak najczęściej. 7 proc. respondentów nie robi tego, ponieważ nie wie, jak ma to zrobić, a jedna na sto osób uważa, że kwestia ta nie ma znaczenia.
Kiedy już decydujemy się na zadbanie o bezpieczeństwo dzieciaków, to aż 71 proc. ankietowanych mówi im o zagrożeniach związanych z cyberprzestępczością. Na drugim miejscu znalazło się śledzenie aktywności internetowej pociechy (49 proc.), a na trzecim niepublikowanie jej zdjęć w internecie (41 proc.).
Inni chociażby zakazują swoim dzieciom udostępniania własnych zdjęć i filmów (31 proc.) i instalują na ich komputerach programy antywirusowe (29 proc.). Było to pytanie wielokrotnego wyboru.
źródło: materiały prasowe
Komentarze
1