A gdyby tak nie trzeba było przechodzić przez klasyczne procesy płatności, lecz już w momencie oglądania baneru reklamowego mieć możliwość dokonania transakcji? To nowy pomysł BLIK.
BLIK sprawił, że dokonywanie płatności w Internecie stało się niezwykle łatwe i szybkie, a ostatnio rozpoczął realizację pomysłu, dzięki któremu uproszczenie osiągnie jeszcze wyższy poziom. O co chodzi? Ano o płatności z banera.
We współpracy z fundacją WWF Polska, operator BLIKA, czyli Polski Standard Płatności uruchomił publiczny test nowego rozwiązania płatniczego. Polega ono na tym, że na banerze reklamowym pojawia się króciutki formularz, pozwalający zrealizować transakcję.
Dzięki temu, że wspomniany formularz znajduje się bezpośrednio na banerze, a wypełniając go, wystarczy podać adres e-mail i wygenerowany w aplikacji mobilnej kod BLIK (żadnych numerów kart czy danych logowania), rozwiązanie jest szybkie, ale też bezpieczne.
Dla użytkowników oznacza to komfort, dla przedsiębiorców zaś większą szansę na skuteczne prowadzenie kampanii. Sprzedaż może wszak odbywać się równocześnie z reklamowaniem – to bowiem dokładnie ten sam etap. Dodatkowo baner tego typu może być umieszczony właściwie na dowolnej stronie internetowej.
Jedyne, co może niepokoić, to bezpieczeństwo takiego rozwiązania. Bo choć w teorii jest ono zwiększane, ostatecznie nie jest wykluczone, że będzie inaczej. Można jednak wierzyć, że Polski Standard Płatności zadba o odpowiednią weryfikację reklamodawców, którym pozwoli na wprowadzenie płatności z banera reklamowego.
Pierwszym takim reklamodawcą, jak wspomnieliśmy, jest WWF Polska. Z poziomu baneru użytkownicy mogą przekazać darowiznę, aby wspomóc akcję ratowania sóweczki, czyli najmniejszej sowy występującej w naszym kraju. Można wybrać 5 zł, 10 zł lub dowolną inną kwotę, a za każdą „dychę”, PSP dorzuca jeszcze złotówkę.
„Wprowadzamy zupełnie nowy sposób robienia zakupów w internecie. To nie tylko duża wygoda dla kupującego, ale także znaczne przyśpieszenie całego procesu zakupowego, a więc korzyść dla sprzedawcy” – powiedziała Magdalena Kubisa, Dyrektor Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności.
„BLIK pozwala na szybkie wykonywanie płatności online bez konieczności przechodzenia przez klasyczne procesy płatności. Kreacje reklamowe wzbogacone BLIKIEM w świecie online są świetnym przykładem na to, jak dobrze wykorzystać atencję reklamową klientów doprowadzając do realnej transakcji płatniczej” – dodała.
Źródło: Polski Standard Płatności, WWF Polska
Komentarze
92 akapity niżej:
Jedyne, co może niepokoić, to bezpieczeństwo takiego rozwiązania.
:D :D
2 akapity niżej:
Jedyne, co może niepokoić, to bezpieczeństwo takiego rozwiązania.
:D :D