BLIK z kolejnym wyśmienitym wynikiem - ostatnie pół roku jak cały poprzedni
Każdego dnia użytkownicy platformy BLIK wykonują już ponad 200 tysięcy transakcji za jej pomocą. Kolejny rekordowy kwartał dodany do kolekcji.
Sześć pierwszych miesięcy aktualnego roku przyniosło 33 miliony transakcji z wykorzystaniem BLIKA. To tyle samo, co w całym 2017 roku. Polski system płatności mobilnych cieszy się niemałą popularnością, która w dodatku rośnie z tygodnia na tydzień.
BLIK zalicza (kolejny) rekordowy kwartał
Każdy kolejny kwartał dla platformy BLIK jest rekordowy. W drugiej części pierwszej połowy 2018 roku odnotowano łącznie 18,5 miliona transakcji, co oznacza, że każdego dnia wykonywano ich średnio ponad 200 tysięcy.
W jakim celu użytkownicy korzystają z BLIKA? Najczęściej do wykonywania płatności w Internecie – to aż 70 proc. wszystkich transakcji. Na drugim miejscu znajdują się wpłaty i wypłaty z bankomatów, a na trzecim i czwartym (niemal ex aequo) – płatności dokonywane za pomocą terminali płatniczych i bezpośrednie przelewy ze smartfona na smartfon.
Rok 2018 dla BLIKA zaczął się doskonale...
Jak wspomnieliśmy we wstępie, BLIK w pół roku zaliczył tyle transakcji co przez cały poprzedni rok (dla porównania można jeszcze dodać, że w całym 2016 roku było ich 9, a w 2015 – zaledwie 2 miliony).
Wzrost popularności jest związany z tym, że BLIK staje się coraz bardziej funkcjonalny. W pierwszej połowie 2018 roku jego obsługę wprowadziły trzy kolejne banki (Peako, Credit Agricole i Raiffeisen Polbank) i stał się on akceptowalny przez kolejne 2 tysiące bankomatów i 60 tysięcy terminali. Nie bez znaczenia są także ułatwienia P2P i e-commerce, jak również liczne promocje (oferowane przez Allegro, Multikino, PizzaPortal i sklepy Żabka).
...ale Polski Standard Płatności wciąż na minusie
Choć BLIK notuje świetne wyniki, jego operator, czyli Polski Standard Płatności, nadal nie ma stabilnej sytuacji. Trzeba jednak szybko dodać, że ta naprawdę mocno się poprawiła. Dowody?
W 2016 roku PSP miało 31,7 mln złotych straty netto i 4 mln złotych przychodów netto. Z opublikowanego właśnie raportu za rok 2017 wynika zaś, że teraz jest to 15,8 mln złotych straty i przeszło 11 mln złotych przychodu. Firma jest więc na dobrej drodze, by wyjść na plus.
A co dalej z BLIKIEM?
Polski Standard Płatności nie ma więc powodów, by porzucić BLIKA. Wręcz przeciwnie – zamierza go jeszcze intensywniej rozwijać. Już teraz klienci niemal wszystkich banków mogą z niego korzystać w rozmaitych sytuacjach, a takich okazji ma być coraz więcej.
Właściciele platformy wspominają między innymi o ułatwieniu płatności cyklicznych poprzez umożliwienie opłacania w ten sposób abonamentów na cyfrowe usługi, takie jak Netflix. Zamierzają także wprowadzić ikonki przy kontaktach w kolejnych bankach, aby jeszcze bardziej uprościć przelewy między użytkownikami. Będą też pewnie kolejne promocje. A Wy korzystacie z BLIKA?
Źródło: Polski Standard Płatności, BLIK
Komentarze
7Tak samo wypłata z bankomatów. Skimmery już mi nie straszne, a sama transakcja przebiega szybciej.
Ale do płacenia w sklepie to się słabo nadaje. Gdyby jeszcze wygenerowany kod kasjerka mogła wczytać automatycznie to byłoby wygodniej.