Counter-Strike: Global Offensive: test gry na laptopach z Intel Ivy Bridge i AMD Trinity
Jak sprawuje się nowy CS?
W przyszłym miesiącu - 21 sierpnia swoją premierę będzie miała kolejna odsłona popularnego "CSa", a dokładniej Counter-Strike: Global Offensive. Z tej okazji postanowiono sprawdzić jak gra radzi sobie na nowych laptopach z procesorami Intel Ivy Bridge i AMD Trinity.
Counter-Strike: Global Offensive jest najnowszym wcieleniem niezwykle popularnej sieciowej gry, stanowiącej pierwotnie jedynie mod do gry Half-Life. CS:GO wykorzystuje odświeżony silnik Source Engine i jest tworzona wspólnie przez Valve i studio Hidden Path Entertainment, czego efektem ma być znacznie poprawiona grywalność, lepsze efekty specjalne, nowe wyposażenie w tym bronie, lepszej jakości grafika mimo zastosowania leciwego już interfejsu DirectX 9.
Fragment gry CS: GO na którym dokonywany był pomiar wydajności
Nieoficjalnie wiadomo, że gra będzie multiplatformowa i zadebiutuje początkowo na systemach Windows, a następnie także Mac OS i Linux jako port w interfejsie OpenGL. Do dzisiaj gra CS stanowi podstawę dla wielu elektronicznych turniejów gier.
Tak samo jak i poprzednie odsłony gry CS, tak i Global Offensive raczej nie będzie wymagała potężnego komputera z dedykowaną kartą graficzną do zapewnienia komfortowej rozgrywki. Mimo wszystko postanowiono sprawdzić jak gra, obecna wciąż w fazie beta poradzi sobie na laptopach bez dedykowanej karty graficznej.
Wybór padł na dwa urządzenia z procesorami ze zintegrowanym układem graficznym. Pierwszym z nich jest drogi Ultrabook z procesorem Intel Ivy Bridge Core-i5-3427U wraz z układem graficznym Intel HD 4000, natomiast drugim jest ze średniej półki cenowej referencyjny notebook z procesorem AMD Trinity, a dokładniej A10-4600M, wraz ze zintegrowanym układem graficznym Radeon HD 7660G.
Należy jednak pamiętać, że użyte w teście urządzenia nie są swoimi bezpośrednimi konkurentami, nie można też porównywać ze sobą urządzeń z zupełnie innych segmentów rynkowych.
Przeprowadzony wspomniany test zawierał nagraną pięciominutową sekwencję z gry wieloosobowej w sieci na odświeżonej mapie "de_train", następnie nagrane "demo" zostało rozegrane na każdym z testowych zestawów, pomiaru osiąganych rezultatów dokonywano za pomocą skonfigurowanego programu Fraps.
Test przeprowadzono w trzech konfiguracjach:
- w rozdzielczości 1024x768 pikseli (4:3), poziom detali graficznych niski
- w rozdzielczości 1366x768 pikseli (16:9), poziom detali graficznych niski
- w rozdzielczości 1366x768 pikseli (16:9), poziom detali graficznych wysoki, bez AA/AF
Na koniec bez wchodzenia w szczegóły końcowych wyników przeprowadzonego testu dodamy, że wyższe osiągi w grze zanotował 32 nanometrowy układ AMD Trinity, zaś wykonany w 22 nm Ivy Bridge nieco słabsze. Zachęcamy do oceny osiągniętych rezultatów.
Więcej informacji o produktach Valve :
- Valve odpowiada EA: przeceny gier nie są złe - zwiększają sprzedaż
- Steam dla systemu Linux coraz bliżej - pierwszą dostępną grą będzie Left 4 Dead 2
- Valve Source Filmmaker: pobierz wersję beta aplikacji do tworzenia filmów na silniku Source
- Steam Greenlight: nowa usługa Valve pomoże niezależnym twórcom gier w ich promocji
- Steam dla systemu Linux powstaje - premiera za kilka miesięcy
- Counter-Strike: Global Offensive - gra zadebiutuje latem
Źródło: Vr-Zone
Komentarze
62w rozdzielczości 1366x768 pikseli (16:9), poziom detali graficznych wysoki, bez AA/AF
przy 1680x1050 i bajerami na full widać różnice pomiędzy CS:GO a CS:S :)
Intel nie ma grafiki, to co przedstawia to układ do wyświetlania obrazków, poniżej jakiejkolwiek krytyki.
http://tnijurl.com/8d379403bb62/
Poza tym jeśli by wziąć Intel Core i7-3517U lub Intel Core i7-3667U to AMD nawet ze swoimi 35W nie miało by czego szukać. Należy pamiętać, że porównuje się tu najmocniejsze mobilne APU AMD z 35W TDP z układami Intela nie z tej półki. Gdyby porównać to najmocniejsze APU z najmocniejszym układem intela o TDP 35W czyli Intel Core i7-3612QM albo nawet Intel Core i7-3520M, to przewaga intela w grafice była by znaczna w CPU miażdżąca.
Bardzo kibicuje AMD, ale takie na dzień dzisiejszy są fakty.
Choć trzeba poprzyznawać, że Trinity vs Liano jest postęp, szczególnie w przypadku wydajność/watt. Tyle, że zbyt mały.
A co do samej gry to w mojej opinii to całkowity brak recoila nie podnosi zbytni grywalności, a tylko powoduje że non-skille stają się nagle PRO.