Wprowadzenie Mantle API do silnika graficznego Cryengine to kolejny krok milowy dla tej technologii firmy AMD.
Koncern AMD nawiązał współpracę technologiczną ze studiem Crytek, czego efektem będzie dodanie natywnego wsparcia dla Mantle API w najnowszej wersji Cryengine, a więc jednego z najlepszych silników do gier, który napędza produkcje już od 2004 roku.
Mantle API sprawia, że tworzenie gier na PC jest bardziej efektywne niż kiedykolwiek do tej pory. Ta wprowadzona w listopadzie 2013 roku technologia usprawnia komunikację pomiędzy procesorem a układem graficznym. W ten sposób zwiększana jest ogólną wydajność komputerów w grach poprzez eliminowanie efektu tzw. wąskiego gardła w przekazywaniu danych oraz lepsze wykorzystanie istniejących podzespołów. Warunkiem jest tutaj wykorzystanie akceleratora graficznego bazującego na architekturze GCN (Graphics Core Next).
„AMD jest zachwycone możliwością zapewnienia obsługi Mantle ogromnej grupie graczy i twórców gier, którzy wykorzystują Cryengine studia Crytek” – powiedział Ritche Corpus, Director w dziale ISV Gaming and Alliance w firmie AMD. – „AMD i Crytek wspólnie przecierają nowy szlak dla branży graficznej, ażeby API komunikujące się bezpośrednio z architekturą sprzętu lepiej wykorzystało możliwości zaawansowanych kart graficznych AMD znajdujących się w komputerach graczy”.
Sprawne połączenie technologii Mantle API oraz silnika Cryengine pozwala deweloperom gier na przyspieszenie opracowania produkcji dla komputerów i wydobycie z nich niespotykanej wydajności. Ponadto pozwoli ono licencjobiorcom Cryengine przygotować studia deweloperskie na przyszłość zdecydowanie bardziej skupioną na bliskiej komunikacji oprogramowania z podzespołami, czyli wizji, której pionierem jest AMD.
„Crytek szczyci się z zapewnienia silnikowi Cryengine najnowszych i najbardziej imponujących możliwości renderingu” – powiedział Cevat Yerli, założyciel, CEO oraz President w studiu Crytek. – „Poprzez zaadaptowanie technologii Mantle silnik Cryengine otrzyma niskopoziomowy dostęp do sprzętu, co umożliwi uzyskanie niezwykłej efektywności, wydajności i kontroli nad nim.”
Źródło: AMD, YouTube
Komentarze
38Być może współpracujący blisko z Crytek Ubisoft także zechce wprowadzić Mantle do większej liczby tytułów?
Wtedy praktycznie cały rynek gier będzie opanowany przez Mantle. Teraz już wiadomo dlaczego prace nad DX 12 nabrały rozpędu...
Ciekawe tylko jak długo Nvidia będzie udawała, że nic się nie stało. Mogliby też przyklepać Mantle - zyskaliby na tym wszyscy konsumenci.
http://forum.hardwarepal.com/battlefield-4-mantle-vs-directx-image-quality-comparison/
PS. Ciekawy artykul.