Na konsolach jest bardzo źle, ale na PC większego hitu niż Cyberpunk 2077 nie było
Blizzard pochwalił się rekordem sprzedaży World of Warcraft: Shadowlands. Radość nie trwała jednak długo, bo po kilku dniach został on utracony na rzecz CD Projekt oraz Cyberpunk 2077.
World of Warcraft: Shadowlands, przez chwilę, najszybciej sprzedającą się grą na PC
W listopadzie zadebiutował World of Warcraft: Shadowlands, ósmy już dodatek do gry, która nie wymaga bliższego przedstawiania. Szybko okazało się, że zostanie on zapisany na konto sukcesów studia Blizzard. Jak bowiem podano w oficjalnym komunikacie, już w dniu premiery sprzedało się ponad 3,7 miliona egzemplarzy. To świetny wynik, bo dawał World of Warcraft: Shadowlands tytuł najszybciej sprzedającej się gry na PC w historii.
„Wejście w ten zupełnie nowy wymiar uniwersum Warcraft wraz z milionami graczy na całym świecie było dla nas ogromnym przeżyciem. Co najmniej równie satysfakcjonująca była dla nas świadomość, że graczom podobają się nowe funkcje i zawartość dodatku Shadowlands – bez względu na to, czy właśnie stawiają oni swoje pierwsze kroki w WoW i trafili na Wyspę Wygnańców (Exile's Reach), czy są weteranami serii i odkrywają nowe możliwości swoich bohaterów po wstąpieniu do jednego z paktów. A dopiero się rozkręcamy.” - J. Allen Brack, prezes Blizzard Entertainment
Teraz zaszczytne miano dzierży Cyberpunk 2077
Wcześniej rekord należał do Diablo III (ponad 3,5 miliona egzemplarzy w dniu premiery), a więc również do produkcji studia Blizzard. Obecnie miano najszybciej sprzedającej się gry na PC w historii może pochwalić się jednak Cyberpunk 2077. I wspomniany wyżej wynik przebito znacznie, bo można mówić tutaj o około 4,7 mln egzemplarzy. To 59% z 8 mln, o których powiedziano już wcześniej uwzględniając wszystkie platformy docelowe.
„Sprzedaliśmy rekordową liczbę kopii PC - to najlepiej sprzedająca się gra PC w historii - chociaż gra jest wieloplatformowa, to sama część PC już pobiła rekord. Mam nadzieje, że przyjdą kolejne.” - Adam Kiciński, prezes CD Projekt
Niestety, trudno twierdzić, że CD Projekt i CD Projekt RED mają obecnie same powody do radości. Zmartwień im nie brakuje. Głównie z racji faktu, iż wersja PC została przyjęta ciepło (chociaż idealna z pewnością nie jest), ale w przypadku wersji na konsole można mówić o kompromitującej wręcz jakości rozgrywki. Twórcy wydali nawet stosowne oświadczenie z przeprosinami, ale dla wielu graczy nie ma to większego znaczenia, są mocno rozczarowani. Gra będzie łatana kolejnymi poprawkami, które mają przybliżyć wersje na Xbox One i PlayStation 4 do tych z PC czy nowych konsol. Oczywiście o identycznej jakości nie może być mowy, ale przydałoby się chociaż minimum przyzwoitości.
Źródło: Cyberpunk 2077
Warto zobaczyć również:
- CD Projekt RED przeprasza za jakość Cyberpunk 2077. Pomoże odzyskać pieniądze za zakup
- Cyberpunk 2077 już się zwrócił i zarabia. Wygenerował świetny wynik w przedsprzedaży
- Dobry, ale nieidealny. Pierwsze recenzje Cyberpunk 2077 w sieci
Komentarze
47Tak wygląda CyberPunk 2077 na PC.
https://youtu.be/hKfo__zgjto
Jak to mówią, ludziom się od dobrobytu w d...ch poprzewracało. Bidulki.
Problem jest na bazowych XONE i ps4.
Na siłę robienie gry na sprzęt sprzed dekady tak się kończy.
a tak na serio, tym razem Redzi nie zdecydowali się na downgrade. także niezwykle cierpliwie czekali na wydanie nowych konsol, ale M$ i So(r)y zaczęły odwlekać premierę. Jak już wydali, to okazało się że konsole są nieosiągalne.
Błąd Redów polega na tym, że na ostatnią (PS4 Pro / XO) edycję konsol, przy zakupie nie ma ostrzeżenia że gra nie będzie komfortowa, i kupujący to akceptuje, aż do pojawienia się downgrade.
Także Redzi popełnili drugi błąd, nie zrobili sobie narzędzi, które na podstawie jednych źródeł (soft i dane) nie potrafi zrobić kompilatu pełnego oraz oszczędnościowego dla słabszego sprzętu. Gra nie wyglądałaby co prawca zbyt pięknie, ale byłaby w pełni grywalna. Na nośniku czy do pobrania powinny być swobodnie obydwie wersje. Użytkownik powinien mieć wybór na co się zdecyduje, i w dowolnym momencie powinien mieć możliwość zmiany bez zbędnych opłat.
No cóż. w tym developerskim szaleństwie o tym wszystkim zapomnieli, lub nie było na to po prostu czasu. Teraz sobie będą poprawiać.
Ale nie oszukujmy sie ze to gra do grania na XSX, XSS (tak XSS daje stabilnie rade w 30fps i min. 1080p) oraz PS5. I oczywiscie na PC. Tylko czy na PC beda sie na nia nastawiac ludzie z GeForce GTX580 z 2011 roku i core i3 pierwszej generacji? Serio? Chociaz na PC ludzie wzieli sobie do glow ze potrzebny bedzie upgrade sprzetu i dlatego jest dyzo głosów przychylnych. A jesli nie dziala za dobrze teraz to moze CDP wezmie sie w garsc i podciągnie troche wydajnosc na starych konsolach i bedzie akceptowanie. Trudno. Takie zycie. To nie FIFA gdzie roznic w grafice nie uswiadczysz.
Chyba tylko na tych starszych, bo w artykule dowiadujemy się że:
"Gra będzie łatana kolejnymi poprawkami, które mają przybliżyć wersje na Xbox One i PlayStation 4 do tych z PC czy nowych konsol."