Cyberbug 2077 nie podbija starszych konsol. Sony oddaje pieniądze niektórym graczom
Cyberpunk 2077 na brak zainteresowania nie narzeka, ale nie znaczy to, że każdy kupujący jest zadowolony z zakupu. Najgorzej sytuacja wygląda w przypadku Xbox One i PlayStation 4.
#Cyberbug2077 na słabszych konsolach
Dobry, ale nieidealny. Tak określiliśmy Cyberpunk 2077 na podstawie pierwszych recenzji, jakie jeszcze przed premierą zaczęły pojawiać się w sieci. Trzeba jednak odnotować, iż były to recenzje wersji PC i niemal wszyscy jednym głosem mówili o licznych błędach oraz problemach technicznych. Ostatecznie średnia ocen sięgnęła 90%, a wśród graczy całkiem solidnych w takiej sytuacji 67%.
To dane z metacritic, gdzie jednocześnie można zobaczyć, że zdecydowanie gorzej sytuacja wygląda w przypadku wersji na konsole Xbox One i PlayStation 4. Tu średnia ocen graczy wynosi odpowiednio 35% oraz 27%. Tu bowiem zabawa jest dla niektórych wręcz nieakceptowalna poprzez zbyt dużą ilość błędów i kiepską wydajność. W mediach społecznościowych pojawił się już nawet hasztag #Cyberbug2077, pod którym umieszczane są różnego rodzaju wpisy, zdjęcia i filmy, od śmiesznych memów po głosy rozczarowanych zakupem.
Sony oddaje pieniądze niektórym graczom
Korzystający z konsol PlayStation doskonale wiedzą, jak wygląda polityka zwrotów w sklepie PlayStation Store. Zwracanie graczom kosztów ma miejsce w wyjątkowych okolicznościach i wygląda na to, że w tym przypadku można o takich mówić.
Na forum reddit pojawiają się wpisy graczy, którzy po kontakcie z biurem obsługi klienta otrzymali zwrot kosztów za zakup Cyberpunk 2077 (oczywiście grę wycofano z ich biblioteki). Z drugiej strony można spotkać też głosy tych, którym czegoś takiego odmówiono. Trudno zatem mówić o jednolitym stanowisku Sony, a raczej o dobrej woli (lub jej braku) osób, na które trafiają gracze.
Na Xbox Series X/S i PlayStation 5 jest już lepiej
Przy Cyberpunk 2077 można bawić się też na nowych konsolach Xbox Series X i Xbox Series S oraz PlayStation 5. Ich wydajność robi swoje, bo jak pokazują pierwsze analizy Digital Foundry tutaj sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej.
Można śmiało zakładać, że po kolejnych patchach z poprawkami, podobnie jak w przypadku PC, ostatecznie będzie można mówić o dobrej grze bez irytujących błędów. Optymizm jest tym większy, że póki co Cyberpunk 2077 działa tutaj w trybie wstecznej kompatybilności. Dopiero w przyszłym roku zostanie wydana stosowana aktualizacja, która pozwoli grze wykorzystać pełnię możliwości nowych konsol.
Źródło: metacritic, reddit, Digital Foundry
Warto zobaczyć również:
- Cyberpunk 2077 już się zwrócił i zarabia. Wygenerował świetny wynik w przedsprzedaży
- Dobry, ale nieidealny. Pierwsze recenzje Cyberpunk 2077 w sieci
- Cyberpunk 2077 jednak wymęczy komputery - wymagania sprzętowe pod ray tracing z GeForce RTX 3080
Komentarze
35Miał być dark punk świat, dojrzały, dla dorosłych, głęboka gra... Przynajmniej tak się prezentowała.
Wyszedł gniot dla młodzieży i konsolowców, tylko po to, aby sprzedać jak najwiinCYYJ... A mogli zrobić, jak przy wiedzminie - po prostu super grę na PC, a potem ewentualny port na konsole... I tylko na nową generację... Nawet wtedy część marży odstąpiłyby im konsole przy tak dobrym produkcie, aby ludzie przechodzili na nowsze generacje.
Przy Cyberpunk 2077 można bawić się też na nowych konsolach Xbox Series X i Xbox Series S oraz PlayStation 4. Ich wydajność robi swoje, bo jak pokazują pierwsze analizy Digital Foundry tutaj sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej."
To lepiej jest na PlayStation 4 czy PlayStation 5 niech autor artykułu się w końcu zdecyduje.