Test Cyberpunk 2077 - wprawdzie w dość wczesnej (bo za finalną trudno ją niestety uznać) wersji i wszyscy czekamy na patche... ale warto zerknąć już teraz, jak radzą sobie wybrane karty graficzne!
Cyberpunk 2077 wylądował z wielkim hukiem (i równie wielkim opóźnieniem), a gracze gorączkowo rzucili się do sprawdzenia, jak też gra zadziała na ich sprzęcie. Na wstępie możemy wam powiedzieć, że do gry w Full HD nie są wymagane jakieś szczególnie mocne karty, ale... z wyższymi rozdzielczościami sytuacja jest zgoła inna. Cyberpunk 2077 jest też jednym z tytułów z obsługą ray-tracingu, ale to już sprawdziliśmy w oddzielnej publikacji - testy wydajnościowe Cyberpunka z ray-tracingiem.
Dziś prezentujemy pierwsze testy wydajnościowe, które z pewnością zainteresują szczęśliwych posiadaczy kart GeForce RTX Ampere oraz Radeon RX RDNA2 - znalazł się jednak również akcent dla posiadaczy kart poprzednich generacji.
Jak zawsze przypominamy, że zarówno testy najnowszych kart Radeon RX 6000 jak i recenzje kart GeForce RTX 3000, znajdziecie oczywiście na naszych łamach. A Cyberpunk 2077... z pewnością znajdzie się wśród testowanych gier przy aktualizacji platformy testowej oraz oczywiście procedur testowych.
Cyberpunk 2077 - wstępne testy wydajnościowe
Zaraz, dlaczego wstępne? Dlatego, że lada dzień spodziewamy się łatek poprawiających wydajność gry (a to z pewnością się przyda). Aby uniknąć powtarzania testów na wszystkich kartach, dziś prezentujemy tylko najnowsze i najciekawsze konstrukcje, na których sprawdzimy jedynie jaki wzrost wydajności uzyskali REDzi po załataniu gry. Przed testami jeszcze garść informacji:
Ray-tracing w Cyberpunku 2077 działa na razie tylko z kartami NVIDIA GeForce RTX. Wiemy, że firma AMD testowała już DXR w grze i nie działał on do końca poprawnie. Miejmy nadzieję, że wkrótce posiadacze nowych kart AMD również będą mogli uruchomić tę technologię.
Na osłodę posiadacze kart Radeon mogą już teraz korzystać w grze z technologii FidelityFX CAS w trybie dynamicznym (dynamiczne skalowanie rozdzielczości i wyostrzanie) oraz statycznym (skalowanie rozdzielczości do określonego poziomu i wyostrzanie). Technologia ta powinna działać również na kartach GeForce, co przyda się posiadaczom kart GTX (bez rdzeni Tensor niezbędnych do działania DLSS).
Testy Cyberpunk 2077 z włączonym ray-tracingiem oraz z DLSS również znajdziecie na benchmark.pl.
Cyberpunk 2077 - testy wydajnościowe (bez ray-tracingu)
Testy przeprowadziliśmy na komputerze z procesorem AMD Ryzen 9 5900X - wymiana platformy testowej już się więc rozpoczęła! Uwaga - przy testach w tej grze nie wykorzystaliśmy technologii Smart Access Memory - Radeony mogą więc zyskać jeszcze nieco wydajności (chociaż nie w każdej grze można liczyć na duży wzrost).
Cyberpunk 2077 v1.03 - 1920 x 1080, ultra
[kl./s.]
Radeon RX 6900 XT | 104 86 |
GeForce RTX 3080 | 103 88 |
Radeon RX 6800 XT | 98 81 |
GeForce RTX 3070 | 84 73 |
Radeon RX 6800 | 83 70 |
GeForce RTX 3060 Ti | 73 62 |
Radeon RX 5700 XT | 58 50 |
GeForce RTX 2060 Super | 56 47 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Cyberpunk 2077 v1.03 - 2560 x 1440, ultra
[kl./s.]
Radeon RX 6900 XT | 72 62 |
GeForce RTX 3080 | 71 61 |
Radeon RX 6800 XT | 67 57 |
Radeon RX 6800 | 57 48 |
GeForce RTX 3070 | 55 48 |
GeForce RTX 3060 Ti | 47 40 |
Radeon RX 5700 XT | 36 32 |
GeForce RTX 2060 Super | 35 31 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Cyberpunk 2077 v1.03 - 3840 x 2160, ultra
[kl./s.]
GeForce RTX 3080 | 37 29 |
Radeon RX 6900 XT | 35 30 |
Radeon RX 6800 XT | 33 28 |
Radeon RX 6800 | 28 23 |
GeForce RTX 3070 | 27 24 |
GeForce RTX 3060 Ti | 23 20 |
GeForce RTX 2060 Super | 17 15 |
Radeon RX 5700 XT | 17 14 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Oczywiście możemy zwiększyć szybkość działania gry zmniejszając detale, ale to sprawdzimy już po pierwszym patchu poprawiającym wydajność - wtedy też sięgniemy po mniej wydajne modele kart graficznych.
Jaka optymalna karta do grania w Cyberpunk 2077?
Jeśli chcecie grać już teraz, bez czekania na patche poprawiające wydajność (i chcecie grać z najwyższą jakością bez ray-tracingu) to... W Full HD dobrze (tzn. oferuje prawie 60 klatek na sekundę) sprawdza się już Radeon RX 5700 XT, a zbliżone wyniki uzyskamy także na GeForce RTX 2060 Super - a więc tragicznie nie jest. Z kolei do QHD potrzeba już Radeona RX 6800, lub GeForce RTX 3070. Z zastrzeżeniem, że do pełnych 60 fps trzeba będzie minimalnie obniżyć detale. Zgadujemy jednak, że będziecie mogli z tym żyć.
Do gry w rozdzielczości 4K UHD jak na razie można polecić wyłącznie najmocniejsze karty GeForce RTX - w zasadzie po to, by włączyć do akcji technologię DLSS, bowiem bez niej nie uzyskamy odpowiedniej wydajności. Przy wyższych rozdzielczościach przyda się większa ilość VRAM - Cyberpunk 2077 uruchomiony w rozdzielczości 4K UHD BEZ włączonego ray-tracingu potrafi zajmować 8 GB VRAM.
Optymalizacja gry na premierę nigdy nie była najmocniejszą stroną REDów. Na całe szczęście zawsze pojawiają się łatki, które poprawiają wydajność gry. Przypomnijcie sobie działanie pierwszych wersji Wiedźmina (1) - to była dopiero jazda! Samo ładowanie lokacji potrafiło trwać w nieskończoność, a słabsze komputery po prostu odpadały w przedbiegach. Również Wiedźmin 2 i 3 w miarę sprawnie dostały patche poprawiające wydajność, chociaż tam sytuacja na start nie była już taka dramatyczna.
Wszyscy czekamy na kolejne patche, które nie tylko załatają uciążliwe błędy i glitche, ale przede wszystkim poprawią wydajność gry - czy to z włączonym ray-tracingiem, czy też bez.
Przy okazji - gdyby ktoś się zastanawiał, czy da się uruchomić Cyberpunka na zintegrowanej grafice Intel UHD 620... Da się. Grać już nie bardzo ;-)
Może Cię również zainteresować:
- Test GeForce RTX 3080 - ta karta będzie przez tydzień królować na rynku
- Test NVIDIA GeForce RTX 3070 - tym razem nie oprzesz się przed wymianą karty graficznej
- Gry na dwie osoby na jednym komputerze
Komentarze
102Fajnie fajniusio.
A teraz napiłbym się herbatki z cukrem, bez cytrynki.
Somsiad mówi że na integrze
I najważniejsze: w 2022 będzie brakować tylko 55 lat do 2077.
Pokazaliscie papierowe wyniki dla kart widmo. A gdzie testy na prawdziwych kartach? nagle pogineły gdzies?
To jest serio TEST ? na 8 kart 2 z nich są dostępne a reszta w posiadaniu 0,1% graczy.
Jeśli wchodzi nowa gra to jakość Ultra powinna być dla kart z segmentu ultra, jakość średnia dla kart mid-range a niska dla budżetowych.
Jeśli byłoby inaczej to znaczyło by to że coś jest źle zrobione. Np jeślli ultra by było 4k 60 fps na średnim segmencie to każdy by marudził ze mogli zrobić lepsza grafę dla lepszego sprzętu, a w drugą stronę jeśli topowe karty by nie wytrzymywały średnich detali to by można pisać że przedobrzone.
A z komentarzy np na Steam widzę że ludzie chcieli by średnie karty sprzed 3 generacji pociągnęły grę w ultra 4k :)
Gry powinny mieć poziom detali "normalny" a nie tylko niski, średni, wysoki, ultra.
O ile ludzie pogodzą się z tym że są "normalni" to już nikt nie chce być średni lub niski i każdy celuje w wysoki lub ultra na swojej karcie sprzed 4 generacji :)
oczywiście każda optymalizacja będzie mile widziana a jeszcze lepiej by np tak optymalizowała poziom ultra by był dostępny dla dzisiejszych wysokich a sam poziom ultra jeszcze upiększała :)
Ja nie muszę mieć napisane w ustawieniach "ULTRA" byleby pięknie wyglądało.
Program GPP powraca?
Kto będzie?
Redakcja Benchmarka czy sąsiad?
A tak odnosząc się do samego tematu - i to by się tego spodziewał że tak ugłaskana firemka zrobi z was beta-testerów :) Ten kochaniutki CDPR, na którego nie wolno było powiedzieć złego słowa blablabla
Procesor i7-6800k
A na PS4 złom edyszyn jak tam? Pochwalcie sie gimby.
Ciekawe czy jest w ustawieniach opcja rozdziałki 720p.
Co najwyżej mogę.. zagrać poprzez GeForce NOW za 25 zł miesięcznie na max detalach bez zmuszania przez benchmark.pl do kupowania karty graficznej za kilka tysięcy złotych.
Pzdr