Cyberpunk 2077 już się zwrócił i zarabia. Wygenerował świetny wynik w przedsprzedaży
Cyberpunk 2077 przyniesie spółce CD PROJEKT zyski i to najprawdopodobniej całkiem spore. Jeśli ktoś miał co do tego wątpliwości, to już po przedsprzedaży zostały one rozwiane.
Ponad 8 mln zamówień Cyberpunk 2077 w przedsprzedaży
Niekiedy określenia o tym, iż jakaś gra jest gorączkowo wyczekiwana bywają przesadzone. W przypadku Cyberpunk 2077 pasowały one jednak doskonale. Hype wydawał się nakręcony do granic możliwości i kto wie czy przynajmniej w części nie pomógł w bardzo owocnej przedsprzedaży. Nieco w cieniu wczorajszej premiery podano informację, iż w przedsprzedaży gracze złożyli ponad 8 mln zamówień.
We are truly humbled that so many of you trusted us and decided to support #Cyberpunk2077 before the release! Even 8 million thank yous isn't enough! The journey has just begun and we are hard at work on the upcoming fixes and updates to the game. See you in Night City! pic.twitter.com/ycIe2kN0Zq
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 10, 2020
Zdecydowanie górowały tutaj zamówienia cyfrowe, na które przypadło aż 74% ogółu. Jeśli natomiast zastanawiacie się, na którą platformę najczęściej zamawiano Cyberpunk 2077 w przedsprzedaży to tutaj liderem okazuje się PC z wynikiem 59%.
Spory sukces odnotowano zwłaszcza na Steam. Jak ujawniono, już ponad 2 tygodnie temu udało się przekroczyć tam poziom 50 mln dolarów przychodów ze sprzedaży gry. Trudno się dziwić, że chwilę po premierze serwery miały spore problemy, a momentami notowano ponad milion jednocześnie grających.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) December 10, 2020
Cyberpunk 2077 już się zwrócił i zarabia
Czy powyższy wynik wykręcony w przedsprzedaży to sukces? Wydaje się, że jak najbardziej. Zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę komunikat wydany przez zarząd CD PROJEKT. Jak ujawniono, zwróciły się już nie tylko koszty produkcji gry, ale też koszty marketingu i promocji. Nie tylko na działania już zrealizowane, ale też te, których będziemy świadkami do końca roku.
Zarząd CD PROJEKT S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka") informuje, że szacowana wartość należności licencyjnych Spółki z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry Cyberpunk 2077 we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę:
- całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz
- kosztów marketingu i promocji gry ponoszonych przez Spółkę - zarówno dotychczasowych jak i planowanych do końca 2020 roku.
Można zatem zastanawiać się, jakie zyski ostatecznie wygeneruje Cyberpunk 2077. Szybko stało się jasne, że strat w tym przypadku nie będzie. Chociaż trudno było znaleźć wiele osób, które by tak czarny scenariusz prorokowały.
Kupiliście Cyberpunk 2077? W przedsprzedaży czy już po premierze?
Źródło: @CyberpunkGame, @CDPROJEKTRED_IR, pap
Warto zobaczyć również:
- Dobry, ale nieidealny. Pierwsze recenzje Cyberpunk 2077 w sieci
- Krzysztof Ibisz poprowadzi telewizyjną premierę Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 jednak wymęczy komputery - wymagania sprzętowe pod ray tracing z GeForce RTX 3080
Komentarze
46Plus taki, że za 2 lata będzie pozbawiona 90% bugów które wyjdą na wierzch w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
:) ludziom sie podoba :)
Gra niestety potrzebuje baaardzo wielu usprawnien - wywala się co jakis czas, animacje zbugowane, npc zbugowane :) niektore misje trzeba powtorzyć czasami z powodu buga :)
No jest z pewnoscią co poprawiać.
Żeby nie było. Gra na 100% ma duży potencjał.
I bardzo dobrze. Pewnie dalej 3/4 z nich nie wyciągnie wnioski ale przynajmniej kilkoro coś zrozumie
Ja z grą zdecydowanie czekam kilka miesięcy. Połatają to bardzo chętnie pogram.
nic nie ujmuje tutaj cyberpunkowi oczywiście
A te przekładanie premier to myślicie że po co było żeby dopracować gre która jest w babolem w dniu wydania ???
A może po to żeby akcje spadły a potem
wzrosły... ?
https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-wig20-stracil-1-67-proc-cd-projekt-z-duza-przecena,nId,4921213
Benchmark.pl to największy portal bajkowy dla dzieci.